In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, november 06, 2005

van alles en ook nog wat

Om 7.00 uur stond ik naast m'n bed. Ik kon niet meer slapen en had het gevoel dat Joris nog wel eens snel zou kunnen komen.
Dat had ik niet mis gehad, want 10 minuten later stond meneer er al.
Snel een kopje thee voor ons gemaakt en naar beneden gegaan om daar verder te gaan met het opruimen van de administratie. Daar was ik gisteravond mee begonnen, want de papierberg op m'n computerbureau werd wel erg hoog.

Daarna naar boven gegaan om te ontbijten en toen weer snel naar beneden. Er lag namelijk ook nog een giga giga mega stapel was om op te vouwen, te strijken en weg te ruimen. Ook nog 2 wassen om te draaien, dus het was volle bak daarmee.
Ondertussen het vlees voor het avondeten opgezet. We hebben gröstl gegeten en 1 van de ingrediënten is draadjesvlees, jummie, en dat kook ik altijd graag een flink aantal uur voordat we dat gaan eten. Lekker in een flinke bak bouillon, zodat ik morgen soep kan maken.

De kinderen waren ondertussen de buurvrouw al aan het wakkermaken (arme zij, ik dacht dat ze al een tijdje op was), die liep dus ook nog in d'r nachtpon rond te huppelen.
Tegen half twaalf was ik klaar met de was en strijk en de kinderen hadden samen met de buurvrouw de Sonntagskuchen gemaakt. Een heerlijke appel-plaatkoek waar we 's middags met z'n allen van hebben zitten smullen.

Verder geen schokkende dingen gedaan, vanavond zijn de kinders weer om gewone tijd hun bed in gemikt en na het avondritueel van Joris die weer op de mat heeft gezeten omdat hij niet in bed wilde blijven liggen en hem ook nog een keer of wat waarschuwen zijn ze lekker in slaap gevallen.
Paul ging nog even geld halen, want die gaat morgen bij Hofer kijken of hij de laptop die daar in de aanbieding is, kan bemachtigen. Nu zit hij bij de Italiaan een biertje te drinken en hopelijk te kijken of hij kan regelen dat hij hun website gaat maken. We zijn benieuwd. (helaas, niet zoiets kunnen regelen, maar wel de vraag of hij ook schotels kan installeren en gelukkig, dat heeft Paul op de camping ook al een aantal keer gedaan, dus dat kan hij....)

Daarnet kwam de buurvrouw met de jongste nog naar beneden. Het arme kind had daarstraks al flink koorts en nu was ze over haar hele lijf aan het trillen en vrijwel blauw van de kou. Toen hebben buuv en ik samen besloten dat ze maar snel de arts moest bellen, want het zag er gewoon niet goed uit. Volgens de arts heeft ze waarschijnlijk een koortsstuip dus buuv is met dochterlief in de auto gesprongen en naar de arts gereden. Ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat ze er straks weer snel is. Ik heb wel eens gehoord dat kinderen in dat geval ook wel eens een nachtje over moeten blijven en dat gaat de verantwoording voor de oudste dochter natuurlijk naar ons over.

Ik ben verder ook erg benieuwd wanneer ik dit verhaal kan plaatsen, want sinds ongeveer kwart over acht ligt de internetverbinding er hier uit en ik heb geen verbinding meer kunnen krijgen.....