In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zaterdag, december 24, 2005

1e werkdag en heiligenabend

Vandaag was dan mijn eerste echte werkdag. Meteen in het diepe, want tja niemand had er natuurlijk echt tijd.
Ik heb zelf het gevoel dat het redelijk ging. Natuurlijk ging niet meteen alles van een leien dakje en ik heb ook echt wel fouten gemaakt, dat weet ik zeker, maar ik heb zover ik nu heb gemerkt nog geen grote blunders begaan en dat is het belangrijkste.

Wat me opvalt is dat er op zo'n camping 2 verschillende types rondlopen.
De mensen die echt relaxed zijn, want het is toch vakantie. Die kun je dus ook echt niet gek krijgen en zijn een groot plezier om voor te mogen werken.
Je hebt ook de stresskippen, daarvoor is niets goed genoeg, alles is te duur, te langzaam te weet ik veel. Dan is het weer een geluk dat ik niet snel gek te krijgen ben, want ze zaniken je echt helemaal gek aan je kop.

De werktijden zijn vrij goed, ik heb geen echt grote problemen ermee. Ik heb ook de hele dag door aanloop dus de tijd gaat ook vrij snel.

Paul heeft mij naar de camping gebracht en is vervolgens lekker rustig opgestart met de kinderen. Hij heeft eerst nog wat zitten werken en is tegen een uur of 10 met de kinderen naar de camping gegaan om daar op het bergje te skiën.

Tussen de middag hebben we lekker een pizza'tje gegeten en een uurtje wat rustiger aan gedaan. Alhoewel het ook niet echt rustig was, want ik moest de laatste kerstkadootjes nog inpakken, dus we hebben de kinderen verboden in de kelder te komen en toen ben ik snel aan het inpakken geslagen.

's Middags heeft Paul eerst geprobeerd om boodschappen te doen, maar hij kwam 5 minuten te laat, want alle winkels bleken om 14.00 uur dicht te gaan. Ik had al wel zoiets gehoord, maar het was toch niet helemaal tot me doorgedrongen. Nou ja, dan maar iets zuiniger aan doen met de melk en dan maar geen extra kerstkoekjes in huis.
Rond een uur of 4 zag ik Paul en de kinderen weer rondlopen. De kinderen met slee en snowboard dus die hebben zich ook weer prima vermaakt.

Om 18.00 uur de boel op de camping dichtgegooid en met de kinderen naar huis gegaan. Paul bleef even met de kinderen in de auto zitten en met de smoes dat ik ontzettend nodig naar de wc moest, heb ik snel de kadootjes vanuit de kelder onder de boom gemikt. Toen hebben we met z'n allen nog even in de kelder doorgebracht om de kadootjes voor de buren van een labeltje te voorzien en vervolgens hebben we die naar boven gebracht.
Daarna gingen we zelf weer naar beneden en kijk daar, onder de boom had het Christkind kadootjes neergelegd.
Het Christkind had ook een kerstkaartje in de boom gehangen waarop stond dat de kadootjes echt heel leuk zouden zijn (met dank aan Sabine).

Daarna onder veel gejuich de kadootjes geopend. Allebei de kinderen hebben er een stapel boeken bij. Sabine een paardenpuzzel met 3d effect, van die magnetische staafjes en balletjes, een bordspel, sterretjes vuurwerk en wat ze het mooiste vond....kaarsenzand. Een stuk of 10 zakken vol! En het mooie was, die had ik in een gratis meenemen bak gevonden. Als dat niet prachtig is!
Joris had naast de stapel boeken een vrachtwagen met 2 autootjes erop, een playmobiel vrachtwagen, een soort van plastic pistooltje waarmee je zo'n draaiding in de lucht kunt schieten, stoepkrijt, een leercomputertje, sterretjes vuurwerk en van school ook nog een zakje met daarin een hartje van klei en een koekje.

Paul kreeg 2 donald duck strippockets, 1 kinderknusel en een thermometer voor binnen en buiten.
Ik had 3 kinderknutsels, een kersttreintje waarin je een waxinelichtje kunt zetten en een fles hazelnootlikeur (advocaatdikte).

We vinden allemaal dat we ontzettend verwend zijn en voor de kinderen (vooral voor Joris, want Sabine is natuurlijk niet gek) was het een hele verrassing dat het Christkind zoveel voor ons had meegebracht.

Joris was zo ontzettend blij dat wij allemaal een dikke frohe Weihnachten mamma, pappa, Sabine - knuffel van hem kregen. Echt om te smelten zo fijn.

Voor ons was het een prachtige dag en we hopen morgen op weer zo'n mooie kerstdag.