In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, december 20, 2005

Moeie kinderen

Nu ik toch al achter de pc zit, kan ik net zo goed alvast aan een blogje beginnen. Vanochtend bleek ik niet meer met Paul in bed te liggen, maar lag er een klein ventje naast me. Die scheen vannacht onze kant op te zijn gekomen, maar daar had ik dit keer helemaal niets van gemerkt.
Ik geloof ook dat ik de enige was die echt wakker was, dus dat was mooi in m'n voordeel. Eerst met de kinderen ontbeten en vervolgens iedereen klaargemaakt voor de wandeling naar school. Paul had zich ondertussen ook snel aangekleed en liep gezellig mee.
Natuurlijk gingen we weer met de slee, want dat loopt een stuk sneller dan als Joris gewoon moet lopen. Zeker met die zware ploegsneeuw die op de stoep ligt, gaat dat errug traaaaag.
Tien voor acht leverden we Sabine af bij de schooldeur en om iets na acht uur stond ook Joris in de Krabbelstube. Snel weer naar huis gelopen en daar een lekker kopje thee gemaakt.
We zaten nog niet in de kelder om de adminstratie te doen en een notebook in te richten of de telefoon ging. Of Paul even langs kon komen om een netwerkkaart te installeren. Natuurlijk kan dat, waar moet ik zijn? Op de berg dus. Waren wij toch ontzettend blij met onze auto! Met een uurtje zou Paul bij die mevrouw zijn, waarover zij ontzettend blij was (lekker snel) en wij natuurlijk ook.
De boodschappen die we om die tijd wilden gaan doen dan maar even uitgesteld. Dit gaat toch echt voor!
Rond kwart over elf was Paul weer terug en zijn we bij de Hofer inkopen gaan doen. Per slot van rekening staat het kerstweekeinde voor de deur en dan is het wel makkelijk om alles in huis te hebben. Alleen donderdag nog even langs de pennymarkt rijden, want dan gaat daar het favoriete bier weer in de aanbieding. Scheelt toch E 2,40 per tray en dat is toch een leuk bedrag.

Iets over twaalven hebben we Joris weer opgehaald, Sabine had tot half 1 les, dus die mocht zelf naar huis lopen.
Tussen de middag hebben we patat, gefrituurde vis, groentenmengsel van gisteren, komkommer, tomaat, appelmoes en een beetje frietsaus gegeten.
Erg lekker en vooral heel erg vullend.

De kinderen liggen op dit moment allebei te slapen, ze waren zo verschrikkelijk moe. Het is tijd dat het vakantie wordt, dan kunnen ze weer even lekker bijkomen.
Achter me staat de droger weer te draaien en Paul is hard bezig met in slaap te vallen achter z'n pc. Dan ga ik nu maar een kopje thee zetten om die slaapkop wakker te houden. Hij moet zo nog bellen voor een klant en om 17.00 uur wordt hij met notebook verwacht bij de volgende klant dus voor slapen heeft hij echt geen tijd.