In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, december 15, 2005

Het verbaasde kaboutertje

Het verbaasde kaboutertje is een term die het in consuminderkringen goed doet en het idee erachter is erg leerzaam.
De lol is, om bij alles wat je doet of ziet je voor te stellen dat je een kaboutertje bent dat alles voor het eerst ziet of meemaakt. Een hele nieuwe wereld zogezegd.

Vandaag voelde ik mij zo'n kaboutertje toen Paul en ik onze nieuwe autopapieren zaten te bekijken. Echt heel anders dan we in Nederland gewend waren en dus ineens weer het bekijken waard.
Ik voel me hier vaker zo nieuw, de regeltjes zijn echt weer anders dan we gewend waren. We moeten natuurlijk ook een beetje inburgeren, dat scheelt ook, de mensen kennen ons hier nog niet zo goed en wij hun niet. In Nederland liepen we bijvoorbeeld gewoon de garage in bij het autobedrijf, hier netjes door de voordeur naar de receptie. We werden trouwens wel netjes meteen geholpen. Geen afspraak voor nodig, de banden lagen klaar en het was met een klein half uurtje gepiept. Ondertussen nog een klein gesprekje gehad met de auto verkoper bij de garage, ook leuk. Het is een renault garage en laat de goede man nu helemaal gek zijn op clio's. Hij dook meteen met de techniker de auto in om even te kijken. Zijn opmerking: Prachtig zo'n zwarte clio, maar waarom heb je er geen airco in? :)

Verder nog een flinke hap geld uitgegeven aan autostoeltjes voor de kinderen, ruitewisservloeistof, beschermkappen voor de wielen en sneeuwkettingen. Wel van alles de goedkoopste versies genomen, maar alles bij mekaar tikt het altijd weer aan. Ik kan er toch een week van eten.

Vanmiddag weinig bijzonder gebeurd, Sabine heeft huiswerk gemaakt, Joris heeft geslapen en Paul heeft weer lopen schelden op Telekom, die weer eens niet terugbelden terwijl ze dat wel hadden afgesproken. Zucht.
Vanavond lekker met z'n viertjes in de huiskamer gezeten, pizza gegeten (pfff, wordt een beetje veel de laatste tijd) en daarna heeft Paul nog wat gewerkt en heb ik met de kinderen over de grond liggen rollen (van het lachen).

Verder het avondritueel: Kinderen naar bed, ik in de kelder panfluiten (zit hier een mooie echo die in de huiskamer niet aanwezig is), Paul naar Joost om de auto te laten zien en een cd-rom te lenen en nu is Paul weer aan het werk en luisteren we naar: The best of ABBA!