In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, december 13, 2005

Brixen vandaag

Vanochtend wilde de hele reutemeteut alweer niet uit bed, maar met veel liefde is het me toch weer gelukt.
Toen we Joris voor school aan het aankleden waren, zei hij al dat hij eigenlijk helemaal geen zin had vandaag. En toen we voorstelden dat hij dan maar naar bed moest gaan, ging hij gelijk! Een teken aan de wand dat hij echt geen puf had. Nou, dan maar lekker een baaldagje hoor. Een kind van bijna 4 hoeft per slot van rekening echt niet elke dag naar school. Later op de dag bleek dat een slimme zet te zijn, want er kwam spontaan koorts opzetten.
Juf dus maar even afgebeld en Paul weer snel naar z'n vriendjes om te skiën. Vandaag hing er een flinke brok hochnebel dus dat was skiën met hindernissen.
Paul is daar niet zo gecharmeerd van, maar Koen en Wim hadden het weer prima naar hun zin.

Toen Sabine om 1 uur thuiskwam eerst lekker semmeltjes met frankfurter gegeten en vervolgens de kerstboom behangen. Het ding staat er weer heel mooi bij. Wij zijn er heel blij mee in ieder geval. Dit jaar zijn we maar eens in het goud gegaan (de kleur die Sabine bij IKEA had uitgezocht). Daarna is Sabine nog even lekker buiten gaan spelen met Sabrina, maar na een stief half uurtjes moest ze toch echt binnenkomen om haar huiswerk te doen.
Dinsdag is een lange dag en levert dan ook veel huiswerk op.

Vanmiddag zou dan eindelijk onze auto klaar zijn, maar alweer helaas. Het onderdeel was er weer niet, maar zou nu morgen echt geleverd worden en om vandaag de auto te gaan halen om 'm morgenochtend weer weg te brengen, da's ook zo wat.
Dus alweer een dag zonder auto en m'n boodschappenlijst wordt steeds langer, want ik stel het boodschappen doen continu uit totdat de auto er is. En dan te bedenken dat het ding er afgelopen vrijdag al had moeten zijn. Pfffff.

Het is maar goed dat we de afgelopen dagen zo gezond gegeten hebben, want het avondeten stelde ook alweer niets voor. Kringelfriet met worstjes. Ook hier weer het slechte excuus dat ik nog geen boodschappen had gedaan en dus niets meer in huis had.

Om zeven uur naar Tirol Heute gekeken en daarna de kinderen weer naar bed gebracht. Paul ging snel richting de eigenaar van Tirol Musik om de panfluit te betalen en vervolgens door naar z'n buurman (Pension An der Loipe) om de kamersleutel van kamer 4 terug te brengen, die Koen vergeten was terug te geven. Nogmaals foei Koen, nu moet mijn arme mannetje in dat koude weer buiten lopen! Ook moesten er weer computerprobleempjes opgelost worden, dus dat gaat in 1 ruk door.

Ik heb nadat ik de kinders in bed had gemikt nog lekker een klein uur op de panfluit geoefend. Heerlijk om te doen, maar ik moet echt erg wennen aan de grote fluit. Ik heb tijdens de lessen altijd op een fluit met 15 pijpen gespeeld en nu heb ik er 1 met 25 pijpen. Dat scheelt nogal een stukkie kan ik je vertellen.
Na zo'n uurtje oefenen ben je best wel moe, dus nu weer lekker in de kelder verder met m'n Golden Earring verzameling beluisteren. Op dit moment draait de elpee Second Live, 1 van mijn favorieten. Ik ga zo maar wel eens een vest aantrekken, want het is een pietsje fris hier beneden. De radiator staat hier wel aan, maar is enkel lauw om te zorgen dat de pc's het niet te koud krijgen, maar echt warmen doet het ding verder niet. Vestje komt zo, vestje komt zo, vestje komt zo.......

1 Comments:

At 14 december, 2005 08:32, Anonymous Anoniem zei....

hoi petra

hoe gaat het met de panfluit wij waren met lia en kees op de kertmarkt en wie stonden daar die indianen met panfluiten we moesten gelijk aan jou denken lijkt me wel moeilijk om ritme te houden doe het je inieder geval niet na
groetjes karin

 

Een reactie posten

<< Home