In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, december 01, 2005

AU!!!

Vanochtend mocht ik van Paul lekker uitslapen, dus ik heb tot kwart voor acht in bed gelegen. Toen toch maar er uit gegaan, want ik voelde me vrij wakker.
Joris wilde lopend naar school en omdat ik nu eenmaal van zo'n ochtendwandeling hou, ben ik met Paul en Joris meegelopen. Het was trouwens goed dat we niet op Anita hadden gewacht, want die hield dochterlief vandaag lekker thuis.

Thuisgekomen een kopje thee gedronken om de kou weer uit het lijf te krijgen en vervolgens het huis maar weer eens van onder tot boven stofgezogen. Nog de afwasmachine leeggeruimd en een beker thee gemaakt. Toen ik met de thee voor Paul en mij naar de huiskamer liep, ging het fout. Ik wilde de deur achter me dichttrekken, iets dat ik altijd doe en zonder problemen, maar vandaag mikte ik de gloeiend hete thee over m'n onderarm heen. Au!!!! De bekers heb ik uit m'n handen laten vallen (interesseert me niets of die stuk gaan, maar ze bleven heel) en ben linea recta naar de badkamer gerend om m'n arm onder de kraan te stoppen. Man, wat is dat heeeeeeet en wat doet dat pijijijijn!
Al shakend stond ik met m'n arm onder de kraan terwijl Paul ondertussen aan was komen stormen. Die heeft me na een paar minuten naar de kamer gebracht en vervolgens een bak sneeuw en een washand gehaald om af te koelen. Ook de pot met calendula emulsie naast me om me in te smeren als ik genoeg was afgekoeld.
Nou ja, om een lang verhaal kort te maken, ik ben uiteindelijk zo'n drie uur lang bezig geweest met koelen en smeren voordat het een beetje te doen was. Ik kan me niet herinneren dat ik me ooit zo lelijk verbrand heb. M'n arm is nu ter hoogte van m'n pols nog wat dik en rood en zo te zien heb ik twee lichte blaren er aan overgehouden.

De kinderen waren bij thuiskomst flink onder de indruk en begrepen ineens volledig waarom ik altijd loop te gillen dat ze voorzichtig moeten zijn als er hete thee op tafel staat.

Het was vandaag fantastisch weer, daarom wilde ik er ook nog even uit. Dit hebben we maar gecombineerd met boodschappen doen, want we dachten dat er vandaag een goede lego aanbieding bij de penny markt was. Helaas was dit pas per maandag, maar goed, de voorraadkast is weer aangevuld. Ik was jammergenoeg niet in staat om ook nog een wandeling te gaan maken, daarvoor was ik nog te slap. M'n lijf is flink bezig met herstelwerkzaamheden en ik voel me daardoor erg slap en wat koortsig.
Ik denk niet dat ik ermee naar de dokter moet, het voelt al een stuk beter en met veel smeren kom ik er wel.

In de loop van de middag met de kinderen nog kerstkoekjes gebakken die ze morgen mogen gaan versieren. Helaas had ik geen kerstvormpjes (heuh, dat is maf, ik en geen passende vormpjes hebben) maar dat mag de pret niet drukken. Auto's en vliegtuigen, sterren en ronde koekjes zijn ook leuk om te versieren.

Paul heeft vanavond fijn het avondeten gemaakt: salade van chinese kool, kerstomaatjes, komkommer en rode paprika; gebakken aardappels uit de oven; zwiebelrostbraten. De uien waren een ietsje te ver door, maar voor de eerste keer zeker niet slecht. We hebben gesmuld met z'n allen.

Verder was er vandaag ook nog een pakketje gekomen voor Joris en Sabine met daarin voor allebei een leuk sinterklaas kleur en knutselboek en natuurlijk een chocoladeletter. De chocoladeletters zijn heel lief met Paul en mij gedeeld, want wij lustten natuurlijk ook wel een stukje :)
En Sabine heeft eindelijk haar lang verwachte winx-stickers gekregen. Ze is er helemaal dolblij van. Jammergenoeg hadden Sabine en ik niet goed genoeg gekeken en missen we nog 1 sticker (nummer 172). Nou ja, die bestellen we dan nog maar even na.