In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, december 11, 2005

weer twee dagen in 1

Gisterochtend om 7.00 uur stonden Wim en Koen bij ons op het stoepje. Kun je eens uitslapen omdat het weekend is, zijn ze er zo vroeg (gaaaaap)!
Paul heeft broodjes gehaald en toen even met z'n allen ontbeten. Na het ontbijt gingen de mannen met z'n drieën de piste op. De kinderen en ik bleven thuis en hebben ons daar prima vermaakt.
Ik ben met Joris nog even een boodschapje gaan halen. Uiteindelijk waren we een uur onderweg, want Joris had niet echt zin om snel te lopen.

's Middags tegen een uur of drie kwam Wim binnenlopen. Na een kopje thee taaide die ook af richting kelder om daar even te gaan snurken. Hij had toch wel last van het feit dat hij niet lekker had kunnen slapen de nacht ervoor. Rond half vijf kwamen ook Paul en Koen weer terug en na een glaasje gedronken te hebben, besloten we om bij Massimo te gaan eten. We waren namelijk vergeten om vlees uit de vriezer te halen voor het eten en hadden geen zin meer om richting Billa te lopen.

Heerlijk gegeten met z'n allen en tegen 9 uur waren we weer thuis. De kinderen snel in bed geschoven en ook wij gingen meteen plat. Koen en Wim zitten in Pension An der Loipe en zijn ook vrijwel meteen hun bed in gedoken.

Vanochtend tegen 9 uur stond het zwikkie weer op de stoep en gingen de mannen weer op weg. Paul beloofde wel nog even dat hij ons 's middags op kwam halen.
De rest van de ochtend wil ik niet meer weten, man wat een ongelooflijk slecht humeur had ik!
Tussen de middag hebben de kinderen en ik de pannekoeken die er nog lagen lekker opgegeten en daarna kwam Paul ons halen. M'n humeur was nog steeds beneden alle peil, maar het weer was goed dus ik wilde wel gaan skiën.
Boven aangekomen meteen de würstlexpress genomen. Ten eerste vond ik het er naartoe skiën met al die rondsuizende mensen niet zo prettig. Zeker niet daar Joris en ik toch echt niet zo best op de skies stonden. Het was alweer 5 jaar geleden dat ik boven heb geskied en dan is dat best ff slikken vond ik.
En boven aangekomen bleef natuurlijk de pannekoek (da's het bordje waarop je naar boven wordt getrokken) onder m'n trui hangen waardoor ik (zacht) onderuit ging.
Toen had ik het ff helemaal gehad. Ik stond ineens te shaken alsof ik persoonlijk een milkshake moest voorstellen.
Nadat Paul op me had ingepraat zijn we weer richting de gondel gelopen om vanaf daar wat eenvoudiger te beginnen. Daar eerst naar de wc gegaan en de waterlanders van de schrik en de spanning die in m'n lijf bleken te zitten maar eens te laten lopen.

Daarna weer voorzichtig begonnen en ineens viel m'n oog op de oefenpiste van de skischool Aktiv. Daar was helemaal niemand en dat vond ik wel een fijn plekkie om te beginnen. Dus Joris meegenomen daarnaartoe (da's ook nog lastig, want je moet over een stuk van de piste heen waar ze als gekken naar beneden komen suizen) en toen heerlijk rustig geskied. We gebruikten de rolband die daar ligt om naar boven te lopen, dat gaat makkelijker dan op je skies en toen er nog een skileraar kwam die de band voor ons aanzette, was het helemaal te gek. Daar blijven skiën tot het eind van de middag. Dat was lekker om weer aan het skiën te wennen. Daarna fijn met de gondel weer naar beneden en naar huis gereden.
Daar snel aan de slag met verse groenten snijden voor Paul z'n onovertroffen pastasaus. Koen en Wim besloten om vandaag niet mee te eten, die wilden graag naar de sauna in Kitzbühel. Na het eten is Paul ze gevolgd, heb ik de kinderen in bed gelegd en ben ik hier beneden er maar eens lekker voor gaan zitten. Beetje spelletjes doen op Zylom, maar vooral heerlijk naar m'n Golden Earring elpees luisteren. Daar had ik weer eens zo'n zin in.

Tot nu toe heb ik geluisterd naar:
No promises no debts, Eight miles high en Miracle Mirror. Op dit moment staat Seven Tears op.

Ik krijg ze natuurlijk nooit allemaal afgeluisterd vanavond, maar dat geeft helemaal niets, daar maak ik nog wel een keer een leuk avondje van. Met bijna een liter water achter m'n kiezen zal het slapen vannacht wel een paar keer onderbroken worden, maar het is goed voor het lijf zullen we maar denken.

Good night, sleep tight! Smak.