In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, december 28, 2005

Ik hou van..

Sabine, Joris en Paul!
En wat weet ik dat toch weer goed na een dag lang werken en mijn liefdes vrijwel niet zien.
Als huisvrouw zijnde, had ik juist vaak behoefte aan alleen zijn, maar nu ben ik zo blij als ik al mijn lieverds weer zie na een dag flink aanpoten!

Christoph en ik hebben vandaag onze werkgever/werknemer relatie weer een stapje verder geholpen. We moeten nog erg wennen aan elkaars stijl van werken en dat uit zich in wat kribbigheid over en weer. En omdat ik nu eenmaal een mens van de ietwat botte bijl ben, kan ik wel eens op een manier tegen hem uitvallen die hij niet gewend is. Voor mij zat er altijd een meisje dat ontzettend lief is en die als echte oostenrijkse zijnde ook niet zomaar tegen de baas zal uitvallen.
Als ik ergens werk en de chef ligt me dan ben ik er ook voor de volle 100%, dan moeten ze met de vingers van 'm afblijven of ik word boos :). Ik denk dat ik zo'n relatie met Christoph op kan bouwen, maar eerlijk is eerlijk, we hebben allebei een behoorlijke handleiding en dat botst wel eens. Voordeel voor mij is dat ik absoluut niet van hem en z'n centen afhankelijk ben, dus wat dat betreft kan ik veeleisend zijn. Niet op salarisgebied, maar wel op het gebied van een gelijkwaardige werkrelatie. Dat is wat mij betreft wel een lekker uitgangspunt.
Ik heb 'm vandaag ook verteld dat ik na 6 januari halve dagen wil werken, als ze me dan tenminste in dienst willen houden. Paul moet toch ook weer echt aan het werk, dus die kan geen hele dagen op de kinderen meer passen. En een oppas huren dat is te prijzig, daarvoor verdien ik te weinig. Dan moet ik gaan bijleggen en daar pas ik natuurlijk voor, haha. Dat heb ik 'm trouwens ook verteld hoor.
Hoe het balletje verder rolt, zien we wel.

Nu thuis, zijn we vooral weer blij om bij elkaar te zijn. Tjonge wat hou ik toch van die lekkere knuffels van me!

1 Comments:

At 30 december, 2005 13:23, Anonymous Anoniem zei....

Het leuke van weggaan is altijd het thuiskomen.
En zeker thuis komen bij die drie kanjers van jou.
Heerlijk dat je nu wat werk hebt.
Geeft toch wat meer voldoening als je straks je loonstrookje binnen hebt.
En mocht het niet vervolgd worden dan kan je het in ieder geval op je CV zetten...

Alvast de beste wensen voor het komende jaar van de Spoken van de Opera!!

 

Een reactie posten

<< Home