In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, januari 10, 2006

We hebben een hond

nou ja, zo'n beetje 1 uur per dag dan.
Kennissen van ons zijn op vakantie naar NL en die laten de hond dan thuis. 's ochtends wordt ze uitgelaten door een andere nederlander hier uit het dorp (woont hier al wel tig jaar) en 's middags hebben wij dienst. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt voor in de wieg ben gelegd, dat wandelen met andermans hond. Vooral niet omdat ik er ook nog eens 3 kinderen naast had lopen, waarvan er 2 steeds met mekaar liepen te ruzieën wie de hond nu weer vast mocht houden.
En dat hondenpoep opruimen is ook iets wat ik bepaald niet leuk vind. Jasses, wat vind ik dat smerig. Maar goed, je moet het wel doen want dat hoort er nu eenmaal bij. Gelukkig liepen we net bij de camping dus kon ik het zakje daar in de container mikken.

Verder begon vandaag zoals alle schooldagen; veel te vroeg dus.
Met z'n allen lekker croissantjes gegeten en vervolgens snel allebei de kinderen in de jassen gehesen en naar school gelopen.
Ik was nog niet koud thuis toen Paul z'n mobiel afging. Iemand uit het dorp die graag een nieuwe computer wil. Dat zul je natuurlijk altijd zien, net als Paul niet thuis is, gaan ze voor 'm bellen. Ik heb de man beloofd dat Paul hem terug zal bellen, maar dat hij pas zaterdag weer terug is uit het buitenland.

Verder de ochtend doorgebracht met allerlei huishoudelijk gedoe en tegen elf uur maar eens begonnen met het middageten. Het is een ovenschotel geworden met aardappels, veel groenten, room en kaas. Het smaakte verrukkelijk en is tot de laatste kruimel opgegeten.

Joris heeft even lekker geslapen en Sabine is aan haar huiswerk gegaan. Sabrina bleek ook binnengeslopen te zijn en die heeft de hele tijd dat Sabine aan haar huiswerk zat gezellig naast ons gezeten.

Toen zijn de meiden buiten gaan spelen. Tegen 4 uur heb ik Joris wakker gemaakt omdat we dus met Vita moesten gaan wandelen. Eerst nog een zoektocht gehad naar Sabine en Sabrina, want die waren niet bij ons en ook niet bij Sabrina thuis. Uiteindelijk kwamen ze aanlopen toen ik ze weer buiten wilde gaan zoeken. Met z'n vieren zijn we een goed uur onderweg geweest. Toen snel Vita eten gegeven, de vloer even schoongedweild en vervolgens weer snel naar huis.

Ik had de kinderen beloofd dat ik havermoutkoekjes ging bakken (da's trouwens nog lastig om naar het duits te vertalen: kuchen von haferflockenbrei, iets beters kreeg ik er niet van gemaakt) dus dat heb ik samen met Joris gedaan.
Na het eten zijn de kinderen het bad ingedoken en na de afwasmachine aangezet te hebben ben ik dus lekker even beneden gaan zitten.

Bijzonder is trouwens dat ik niet vaak door heb dat er mensen bellen voor computer total, maar Paul is nog geen dag weg en ik heb vandaag al 2 mensen aan de telefoon gehad. Ongelooflijk, maar dat zul je altijd zien natuurlijk.

Dan ga ik nu even kijken of ik Paul te pakken krijg, zodat ik de info door kan geven.