In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

vrijdag, januari 06, 2006

En dit was dan mijn laatste officiële werkdag

Vanochtend was ik erg benieuwd wat de dag gaat brengen. Per slot van rekening loopt vanavond mijn afgesproken termijn af. Niet dat ik erg veel tijd had om erover na te denken, want we hebben vandaag meer dan 20 caravans en campers gehad die van het terrein afwilden. En natuurlijk de mensen erbij die moeten afrekenen, gasflessen moeten inleveren, stroom- en gasstanden die moeten worden afgelezen, was- en droogmuntjes die weer ergens uit een automaat getrokken moeten worden, emails die beantwoord moeten worden, vragen die om een antwoord vragen en nog veel meer geregel.
Ik probeer ook om elke dag op het eind helemaal klaar te zijn met de werkzaamheden zodat ik de volgende ochtend weer helemaal opnieuw kan beginnen.
Helaas lukt het niet altijd, maar vandaag had ik op 1 na alle klussen van m'n lijstje gedaan, dus zeer tevreden.

Christoph had zich een beetje verrekend en had in gedachten dat ik pas morgen klaar zou zijn. Ook wil hij graag dat ik het weekend nog volledig werk, maar daar heb ik dus gewoon nee tegen gezegd. Paul moet een week naar nederland en gaat dit weekend met de trein en ik wil ook wel eens gezellig wat met de kinderen samen doen. Daarom staat nu de afspraak dat ik morgenochtend wel kom en dat we dan even babbelen over eventuele voortzetting van mijn werkzaamheden. Ik vermoed dat ik morgen met Christoph en moeders samen zal moeten praten. Ik weet in ieder geval wat ik wil en ik weet ook dat ik geen duimbreed toe ga geven. De werkzaamheden zijn ondertussen bekend en daar ik het gevoel heb dat ik een goede werkneemster ben en niet afhankelijk ben van het geld dat dit werk binnenbrengt, heb ik een sterke positie. Als we niet overeen kunnen komen dan maar niet. Maar goed, dat zien we morgen wel weer.

Vandaag weer allerlei mensen aan de balie gehad, ik vond het erg leuk om van mensen te horen dat ze het zo fijn vinden om een nederlands sprekend iemand aan de balie te hebben. Ook hoorde ik via m'n schoonmoeder dat er mensen zijn die vinden dat ik zo'n lekkere rust uitstraal ook al is het hectisch. Daar doe ik inderdaad ook m'n best voor. Als een gek heen en weer springen bevorderd alleen maar het maken van fouten en die moeten we als het even kan gewoon niet maken natuurlijk.
Ook weer vreselijk gelachen met Christoph, we zijn allebei lichtelijk gestoord geloof ik. Het werken in deze giga drukke periode was best hectisch, maar we hebben mekaar hierdoor goed leren kennen op werkgebied en dat is best belangrijk als je vaker met mekaar wilt werken.

Morgen verwacht ik nog een behoorlijk aantal vertrekken, maar vooral van vaste gasten en dat levert voor mij geen extra werk op.
Er staan 5 aankomsten gepland, dus ik hoop voor Christoph dat die in de ochtend komen, want 's middags ben ik er echt niet.

Paul had vandaag weer heerlijk voor het eten gezorgd tussen de middag. Op het menu stond rode kool met appel, rösti rondjes en aardappel kroketjes en een lekker stukje varkensvlees. Als toetje yoghurt met ananas en onze buikjes zaten weer vol.
Paul, de kinderen en m'n schoonmoeder gingen vanmiddag op Hoch Brixen skiën en daarna kwamen ze weer naar de camping om daar bij het campingliftje weer verder te gaan.
Joris komt als een volleerd skiër naar beneden en ook Sabine met haar snowboard doet het heel erg netjes. Erg leuk om te zien en ik hoop morgen met z'n allen ook nog even een uurtje of 2 te kunnen skiën zodat ook ik het gevoel weer in de benen krijg.