In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, januari 04, 2006

verrassende campinggasten

De dag begon vandaag rustig. Ik kon mooi even wat klusjes afmaken die waren blijven liggen, skihok openen, was- en droogmuntjes regelen en de zooi in de receptie een beetje opruimen.
Christoph een beetje lopen pesten en wat telefoontjes gepleegd. Het was weer hard nodig om het karton, het plastic en het glas te laten ophalen en ook werd er weer een lading gasflessen afgeleverd.

Ook ben ik prachtig toegezongen door de Sternsingers. Dat zijn kinderen die langs de deuren gaan, verkleed als de drie koningen en nog 1, ik weet eigenlijk niet wie die voor moet stellen. Erg leuk, ze zongen 2 liedjes en vertelden het verhaal van het kindje dat geboren was. Toen even snel gevraagd wat ik ze mocht geven, zelf ook nog wat gegeven en toen kwam de storm mensen voor vandaag weer binnen.

Tussen de middag weer even bijgekomen, Lydia kwam ook nog even gezellig bij ons langs want Hermann en Anita wilden graag samen gaan langlaufen. Voor ons natuurlijk geen probleem. Hartstikke leuk om die kleine meid weer even bij ons te hebben. Ze moest wel weer even aan me wennen, want we hadden mekaar alweer een tijdje niet gezien natuurlijk.
Ze kan nu ook fatsoenlijk lopen, dus daar deed ze ook hard haar best voor.

Om twee uur weer naar het werk gegaan, waar ik weer meteen muntjes ben gaan verzamelen.
Christoph zag er nog net zo slecht uit als 's ochtends en zo voelde hij zich ook. Hij had eigenlijk naar huis moeten gaan, maar ja dat ging niet, want er was niemand anders.

In de loop van de middag wachtte er ook nog een verrassing. Twee mensen van het Oostenrijk forum stonden ineens voor m'n neus. Die gaan voorlopig hier op de camping staan om van hieruit op zoek te gaan naar interessante objecten. Ze zijn op zoek naar een Gasthof of Pension wat ze samen kunnen gaan runnen. En zoals ze hier altijd al zeggen: als je iets wilt dat al een beetje loopt, dan moet je er tussen zitten, anders hoor je niets. Dus dat gaan zij dan ook doen. Ze bleken hier ook al veel vaker op de camping te hebben gestaan, maar we waren mekaar nog niet eerder bewust tegengekomen.
Erg leuk zoiets.

Daarna met Christoph de administratie doorgelopen. Er waren helaas wel wat foutjes ingeslopen (daar kan mijn perfecte ik nogal slecht tegen), maar gelukkig geen rampen gebeurd.
Hij heeft me weer het een en ander uitgelegd waar ik voortaan op moet letten, zodat we daarmee weer goed verder kunnen.
Tegen vijven werd het weer ontzettend druk. Dan bedenkt iedereen ineens weer dat hij of zij nog van alles nodig heeft, dus dat laatste uurtje is altijd ongelooflijk stressig.
Gelukkig vandaag na de gaslevering de deur van het gashok niet open laten staan (in tegenstelling tot gisteren, oepsie) dus ook dat ging van een leien dakje.

Paul en de kinderen waren vanochtend al lekker wezen skiën en ook vanmiddag waren ze weer flink bezig geweest. De kinderen zijn zo kapot dat ze om zeven uur al in bed lagen. Paul moest van Joris bij hem komen liggen, dus ik moet zo maar eens kijken of hij niet ook ligt te slapen.

Al met al een drukke dag, maar wel weer heel gezellig.
Voorlopig nog 2 dagen fulltime werken en daarna zeker niet meer dan halve dagen, maar daarover hebben we nog niets afgesproken.
We zien wel weer. Ik vind het op zich leuk en ik kan het met Christoph heel best vinden daarom zou ik het wel leuk vinden om te blijven. Aan de andere kant zou ik het ook wel heel fijn vinden om m'n huishouden weer op orde te krijgen, want dat is op dit moment een mega ramp. Paul doet z'n best, maar is ook bezig met werk of hij gaat met de kinderen wat leuks doen en 's avonds hebben we er allebei gewoon geen puf meer voor.

Op dit moment staat de droger aan, er moet nog wat was gevouwen worden en eigenlijk ook nog gestreken, maar ik weet niet of ik mezelf daar nog toe kan zetten vanavond.