In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, mei 08, 2006

Het lijkt wel zomer

toch is het pas begin mei. Zo´n dag waarvan je denkt, die hoeft niet meer voorbij (en verder mogen jullie Rob de Nijs er zelf bij denken).
Zaaaaaalig weer vandaag.
Nadat we Joris en Sabine naar school hadden gebracht, zijn Paul en ik doorgereden naar garage Schermer om de auto maar eens een beurt te laten geven. Dat was hard nodig, vooral voor de remmen, want het gepiep was niet om aan te horen. Nu ligt de garage in ortsteil Moosen en dat ligt weer tegen Westendorf aan.
Een leenauto was niet aanwezig, maar daar wij natuurlijk geen mietjes zijn, zijn we lekker terug gaan lopen. Ook heel leuk om te doen, want je loopt langs allerlei stukken van de nieuwe tunnel waar flink gebouwd wordt. Daar hebben we uitgebreid staan kijken, want we waren ruim op tijd voor mijn werk en om nu eerst langs de camping naar huis te lopen en dan weer terug, vind ik ook zo overdreven.
Vanochtend in het buro begonnen, maar natuurlijk ook nog even de camping over geweest. Vandaag zijn er weer 3 caravans naar achter verhuisd, dus dat leverde ook nog wat extra werk op. En het krijgt allemaal steeds meer vorm.

De kinderen waren natuurlijk weer gewoon naar school en Paul en ik gewoon aan het werk, dus zo´n echte doordeweekse dag.

Omdat ik moest helpen met het aanharken van de wei (stenen weghalen, rechttrekken om te zorgen dat het gras fatselijk gemaaid kan worden) alweer om 14.00 uur begonnen.
Voor de zekerheid maar een extra t-shirt meegenomen, want ik voelde de bui al hangen.
Nadat ik Christoph weer lekker voor de gek had kunnen houden door me weer een stuk dommer voor te doen dan ik ben (hahaha, hij blijft er in trappen) ben ik flink aan de slag gegaan. Na een uur in de hete zon flink aan de slag te zijn geweest, maar eens gevraagd of hij niet even wat te drinken voor me mee kon brengen (ik heb altijd een fles fris in het buro staan voor de zekerheid) kwam meneer me netjes wat brengen. Toen weer flink verder gegaan tot 4 uur.
Het was weer tijd om het buro open te gooien en ik moest nog 2 mensen op de stroom aansluiten. Eerst even omgekleed, want m´n t-shirt was kletsnat en dat vind ik niet zo prettig.
Christoph lag ondertussen onder de grasmaaier, want ik had een steen over het hoofd gezien en die had hij natuurlijk met het mes geraakt.

Verder weer lekker bezig geweest en voor ik het wist was het alweer zes uur. Paul en Joris kwamen me heel lief ophalen, eerst nog even snel 2 brieven bij het sporthotel afgegeven die Christoph was vergeten mee te nemen (als dat hoofd van ´m niet vast zat....) en toen lekker naar huis.

Voor het eerst sinds tijden weer eens naar Tirol Heute gekeken. Het weerbericht geeft voor morgen helaas regen aan. Dat is jammer, maar we zien wel wat het wordt. In de planning staat namelijk nog meer gehark en dat doe ik toch echt liever met een zonnetje erop.

Toen snel de kinderen in bed gestopt en aan het strijken geslagen. Er ligt op het moment aardig wat en ik probeer het zoveel mogelijk weg te werken, maar op de een of andere manier weten we toch altijd alles sneller vies te krijgen dan dat ik het weer bijgewassen krijg.
Toen nog even wat rekeningen voor Computer Total klaargemaakt zodat we die morgen ook op de bus kunnen doen en klaar is Petra voor vandaag.

1 Comments:

At 09 mei, 2006 19:57, Anonymous Anoniem zei....

Ooooh...

PS ik kijk elke dag op u ise

Groeten Jeroen

 

Een reactie posten

<< Home