In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, mei 07, 2006

Wegens drukte weer 2 dagen in 1

Gisterochtend weer om 8 uur begonnen. Weer gezellig samen de vuilnis opruimen. Het werd namelijk nogal een rommel om de vuilcontainer heen. Dus het hele zwikkie gesorteerd en in de daarvoor bestemde containers gemikt.
Daarna voornamelijk in het buro bezig geweest, want ook de administratie riep weer behoorlijk luid dat er weer wat gedaan moest worden.

Tegen twaalf uur Niku en Daniela opgepikt (respectievelijk de huismeester en de schoonmaakster van het sporthotel die ook op de camping moeten helpen) en die naar het hotel gebracht. Daarna lekker met Paul en de kids gegeten en toen kwamen er kennissen van de camping bij ons op visite in plaats van wij bij hun :)
Heel leuk en voordat we het wisten was het voor mij alweer tijd om naar het werk te gaan. Daar weer stroom- en andere zaken geregeld. Christoph was ergens anders bezig dus die heb ik gistermiddag niet meer gezien.
Thuisgekomen eigenlijk meteen m´n bed ingeploft. Ik was zo vreselijk moe dat ik niet meer uit m´n ogen kon kijken. Om half negen werd ik weer door Christoph gebeld dat hij vanochtend vrij zou nemen, dus dat ik niet op hem moest rekenen.

Na een goede nacht slaap vandaag weer fris uit de veren en met een stralend zonnetje naar het werk gelopen.
Ik vind het dan altijd erg leuk om even bij de Brixenbach te kijken:



Weer de gewone dingetjes gedaan en om half elf werd ik gevraagd om even te komen kijken omdat er mensen waren die hun stroom maar niet echt lekker wilde gaan. Het zaakje gecontroleerd en in de kast kon ik niets vinden.
Voor de zekerheid de hoofdkabels maar gaan controleren, misschien had ik ze er toch niet zo goed ingeduwd als ik gedacht had. Oeps, probleem! Bij de hoofdkast was de stroomkabel niet meer helemaal in de juiste staat. Er was waarschijnlijk een auto over de kabel heengereden en had ´m meegetrokken. De kabel zat echter zo goed vast in de kast dat het omhulsel van de stekker was gescheurd en een deel van de kabel er gewoon uit was getrokken.
Snel Christoph uit z´n bed gebeld en gelukkig was er een gast zo lief om de kabel te repareren (echt superfijn dat de mensen altijd zo behulpzaam zijn). Christoph was ondertussen ook gearriveerd en na mij verteld te hebben dat hij het toch echt niet zo´n ramp vond als ik had gezegd (ja, ik had een beetje overdreven), was het alweer tijd om op te houden en ben ik netjes thuisgebracht.

Daar lui een broodje met een worstje gegeten, want we hadden geen zin om te koken.


Natuurlijk ook dat weer heerlijk buiten in het zonnetje. Een mens moet natuurlijk meteen gebruik maken van dit soort weer. De kinderen waren heerlijk bezig met het vangen van regenwormen. Ze hadden een heel potje vol gevangen. Arme dieren.


Op de camping loopt het allemaal ook weer lekker. Het ziet er alweer een heel stuk bewoonbaarder uit en de lege plaatsen raken langzaam maar zeker opgevuld.
Vanmiddag geen bijzondere dingen dus weinig om te schrijven, maar wel nog wat foto´tjes die ik heb geschoten:
De overkant krijgt meer vorm:


En ook op de camping wordt al begonnen:


En het nieuwe laantje: