In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, mei 31, 2006

lekker wandelen op de alm

Het weer blijft hier net zo triest als in een groot deel van de rest van Europa helaas. Koud en nat.
Toen ik gisterochtend klaar was met m´n uurtje burodienst begon het ineens te storten en ben ik eerst gezellig een bakkie thee gaan halen bij m´n schoonouders. Na een klein half uurtje was het wat droger en ben ik richting huis gaan lopen, maar bij het buro aangekomen meteen weer naar binnen getrokken door Christoph om nog ff wat door te spreken en daarna weer netjes naar huis gebracht. Toch wel fijn met dit weer, alhoewel ik het ook niet echt erg vind om in de regen te lopen.

Gisteravond had ik genoeg van het binnenzitten en ben ik nadat ik de kinderen op bed had gelegd even lekker alleen gaan wandelen. Paul had hier een klant, dus Paul kon mooi op de kinders letten.
Ik heb een goed uur tussen twee buien in heerlijk gewandeld op de alm, tussen alle bloemen die nu uitbundig staan te bloeien. Oké ik kwam met zeiknatte voeten terug, maar een kniesoor die daar op let. Ik geloof trouwens ook dat de helft van m´n broek erg nat was, maar dat weet ik niet meer zeker, want ik let daar gewoon niet op als ik loop te genieten.

Daarna hebben Paul en ik gepest (kaartspel) en ik vrees dat ik verloren heb, alhoewel ik natuurlijk vele malen beter speel. Maar ja, het geluk is nu eenmaal met de domme......

Vanochtend eerst weer met z´n allen naar de respectievelijke scholen gewandeld. Op de terugweg weer zeiknat geregend, maar daar waren we op voorbereid, dus het was niet zo heel erg.
Toen ik naar het werk moest, was het weer vrijwel droog. Toen heb ik me anderhalf uur prima vermaakt. Het was zodanig druk dat ik een half uurtje extra aan de werktijd heb vastgeplakt.

Tussen de middag besloten Joris en ik dat het weer tijd was om wat foto´s te maken van de werkzaamheden. Het was weer droog en we hadden wel zin om naar buiten te gaan.
Geen bijzondere vooruitgang gezien, maar er is weer wat veranderd sinds de vorige keer.

Op dit moment worden er zo te zien wat aan- en afvoerwegen gemaakt:


En hier vanaf een andere kant gezien:


Vanmiddag was er ook alweer een landmeter actief:


Rij 48, of wat er nog van over is....


Het dunne laagje sneeuw op de berg: