In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zaterdag, mei 20, 2006

voetballuh

Wat is dat toch heerlijk in het weekend. Dan mogen we uitslapen! In plaats van kwart voor zeven de kinderen wakker te moeten maken, staan ze zelf om 7 uur naast je bed, boehoehoe :(

Maar goed, ik was zelf toch ook al wakker dus het was niet zo heel erg.
Lekker rustig aan gedaan en om half elf met z´n viertjes in de benenwagen gegaan om te wandelen. Wel een beetje in de buurt gebleven, want ik had beloofd dat ik oproepbaar zou zijn. Heerlijk in het bos en over de alm gewandeld. Daardoor natuurlijk wel natte schoenen, maar een kniesoor die daar op let (Paul dus, hihi, die had dan ook heel verkeerde schoenen aan).

Thuisgekomen lekker een bak minestrone soep met brood gegeten. Ik had totaal niet het idee dat we vrijwel hetzelfde zaten te eten als gisteren, dus dat was mooi meegenomen.
Daarna nog even geluierd en toen ging Paul op de fiets naar een klant. Berg op fietsen dus best ff lastig na zo´n tijd alleen maar de auto te hebben gebruikt.
De kinderen en ik zijn ook op het fietsje geklommen en naar het voetbalveld gegaan om daar een beetje te voetballuh. Erg gelachen. Joris vond het nodig om continu onderuit te gaan liggen (tja dat had hij op tv gezien), terwijl Sabine strafschoppen stond te nemen op een meter afstand van mij vandaan. Dan hou ik echt niet zoveel tegen, want ik had in tegenstelling tot Joris geen zin om door het natte gras te gaan liggen rollen.
Na zo´n drie kwartier gespeeld te hebben, zijn we door gegaan naar de camping, want ik had erg dorst gekregen. En gelukkig staat mijn voorraad drinken daar voor het grijpen in het buro.
Dus een flesje gehaald en door naar opa en oma.
Opa was thuis dus daar zijn we gezellig bij gaan zitten terwijl hij aan het klussen was. Even later kwam oma ook thuis van een boodschapje doen en hebben we gezellig zitten kletsen.

Op een bepaald moment kwamen ook Christoph en pa Widauer voorbij om wat zooi op te ruimen die ze hadden gemaakt bij het platwalsen van de straten. Daarbij werd me meteen gevraagd of ik om vijf uur het buro open wilde gooien. Tuurlijk wil ik dat.
Per slot van rekening had ik ook al nieuwe gasten ingeschreven die aankwamen toen wij ook net op de camping waren.
Tja, ik wist dat Christoph achter bezig was en ik had toch m´n spullen bij me dus waarom niet. Dat kwartiertje maakt dan ook niet uit.

Ik heb me weer prima vermaakt in het buro nadat ik met Sabine eerst nog even wat wc-papier had aangevuld. Dat wilde ze ook zo graag eens doen en daar ik had gezien dat er nog wat nagevuld moest worden, mocht dat natuurlijk.

Om zes uur stond Paul ook weer voor de deur, dit keer met auto (hij was al eerder op de fiets gekomen, maar wilde nog even verse broodjes voor vanavond halen) en hebben we de kinderen weer ingeladen om thuis een heerlijk hapje te gaan eten.

De kinderen zijn weer op tijd naar bed gegaan, want ze waren allebei weer erg moe. Paul heeft zich nog op de rommel in de huiskamer gestort en is nu nog even naar een klant op de camping toe die maar geen goed IP-adres krijgt. Het signaal is perfect, dus het is even vreemd.
Ik denk dat ik me zo met een glaasje sekt voor de tv ga installeren.
Heb er lang over nagedacht, maar ik wil toch het songfestival eigenlijk wel zien. Vinnik wel grappig. En zo niet..... dan zet ik dat kastje gewoon weer uit.