In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

vrijdag, mei 26, 2006

maar weer eens wat foto´s gemaakt

Alhoewel het voor de tijd van het jaar niet echt gek weer is, is het jammer dat we toch zoveel grijs zien op dit moment. Maar goed, gelukkig wel lekker genoeg om nog wat buiten te doen.
Daarom mij vandaag maar weer eens op het fotografenpad begeven en wat fotootjes gemaakt van de bouwwerkzaamheden.

Hier een foto van de bouwput vanaf de kant van de weg. Wat ik op deze foto wel grappig vind, is dat je kan zien dat de graafmachine net z´n bak leegkiept:


En hier de bouwput genomen vanaf ongeveer halverwege de camping:


Ook nog een plaatje genomen vanaf de achterkant:


Op dit moment wordt er hard gewerkt aan het klaarmaken van de plaatsen voor de winterkampeerders. En volgens mij ziet het er helemaal niet zo verkeerd uit:


Voor de tourders zijn we nog niet zover, maar ook die kunnen straks weer op een leuk stukje camping terecht:



Zo, dat waren weer de foto´s van vandaag.
Is er nog wat gebeurd verder? Ja, eerlijk gezegd wel.
Het heeft me wat overredingskracht gekost, maar het tweede sanitairgebouw is weer open. Tot vanochtend waren alleen de toiletten open, maar gezien het feit dat er toch aardig wat mensen zijn, vond ik het niet meer dan billijk dat die niet dat hele pokke eind naar het hoofdgebouw hoeven lopen, maar ook gewoon kunnen douchen, afwassen enz. in het tweede gebouw. Na een kleine woordenwisseling met Christoph de douches ook open gedaan (de rest had ik al open gezet, grinnik) zodat er tenminste weer normaal gebruik daarvan gemaakt kon worden. Alleen kwamen we er later achter dat we nog vergeten waren om het warme water daar ook open te draaien, dus dat heeft Christoph om 6 uur nog geregeld.

Verder hebben we een brandje gehad in een stroomkast.
Zoals ik al eerder heb geschreven, hadden we op een bepaald moment een hoofdkabel die stukgetrokken was en provisorisch was gerepareerd. Nu was daar de aardedraad uitgeraakt en door de drukte helemaal vergeten om het zaakje te controleren. Tja en vandaag hadden we een kortsluiting en dus een fikkie.
Gelukkig waren er mensen aanwezig en kon het dus tijdig opgelost worden, anders was er toch echt iemand z´n caravan met voortent kwijtgeraakt.

Ook was ik op een bepaald moment even m´n taal kwijt, want ik stond duits, engels en nederlands achter mekaar door af te wisselen en op het eind van zo´n buro uurtje weet ik dan heel even niet meer wat voor taal ik ook al weer spreek, haha.

Er zijn ook nog 3 bomen die op het punt van omvallen stonden, omgehaald. Was echt goed, 1 flinke rukwind en ze waren zo omgekiept. Er ligt een hoop zaagwerk wat dat betreft, heel wat bomen die nog in stukjes moeten. Verder moeten we eigenlijk alweer gaan maaien, de hekken moeten nog afgemaakt enz. enz.
Gelukkig is er morgen gewoon weer een dag en kunnen we gewoon verder. Misschien dat ik binnenkort toch ook weer eens aan ga bieden om wat buitenwerk te doen. Vind ik eigenlijk ook wel leuk als ik het tenminste een beetje af kan wisselen met burowerk.