In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, mei 17, 2006

vrije dag

Vandaag heerlijk genoten van m´n ´vrije´ dag. Weliswaar vrij van de camping, maar hier thuis een hele hoop werk te doen.
Opruimen, opruimen, opruimen, wassen, drogen, strijken enz. enz.
Ook ben ik nog even tussen de buien door vanochtend wezen fietsen. Flink doorgetrapt om er echt een trainingsritje van te maken, want al te lang heb ik dat niet meer gedaan.

Tussen de middag heerlijk een zelfgemaakte pizza gegeten met allerlei restjes groenten, nog meer groenten, kaas, feta en leberkäse erop. Door de hoeveelheid vulling hadden we met z´n viertjes ruim genoeg aan 1 bakplaat en zo weer lekker en gezond gegeten.

Paul heeft zich vandaag weer ontzettend nuttig gemaakt op de camping met het helpen van z´n ouders bij het opzetten van de voortent. Wel vermoeiend, maar met liefde gedaan.
Zelf had ik het na 2 1/2 uur strijken om 4 uur wel weer gezien en ben ook richting de camping gefietst.
Natuuuuuurlijk werd ik om half vijf door Christoph gebeld of ik misschien toch om 5 uur een uurtje buro wilde draaien, want hij ging het niet redden. Ik heb heel hard gelachen, want ik had al gewed met de heren tentenbouwers dat ik gebeld zou worden, hahaha. Om vijf over vijf kwam Christoph toch aanrijden, z´n klusje was sneller geklaard dan hij had verwacht. Hij ging dus gewoon zelf burodienst draaien. Samen wat mensen geholpen, gekletst, brandslangen opgerold en voor we het wisten was het alweer bijna zes uur. Ach, geeft niets, bij de tentenbouw kon ik me toch niet nuttig maken dus of ik nu hier of daar zit dat maakt voor mij niets uit.

Sabine was ondertussen zo lief geweest om bij de Billa even semmeltjes te halen voor vanavond. Samen met gebakken leberkäse en nog wat ander beleg weer lekker gesmuld.
De kinderen zijn allebei meteen na het eten naar bed gegaan. Ze waren allebei bekaf. Hadden beiden buikpijn, gewoon van moeiigheid. Arme lieverds.

Paul moest vanavond nog naar een klant toe. Gelukkig alleen maar een snel bezoekje dus hij was ook snel weer thuis.

Nu moet ik weer verder met de strijk, want die is helaas nog steeds niet af en daar wil ik morgen toch graag mee klaar zijn.