In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zaterdag, juli 29, 2006

vrij???

En natuurlijk was het gistermiddag weer zover. Om iets over half drie gaat mijn telefoon. Petra??? Wat doe je vanmiddag? Tja dan weet ik het al natuurlijk. Mijn liefste chef had weer eens wat anders te doen, had het werk dat hij wilde doen niet afgekregen dus of ik dan toch maar wilde komen. Had hij ff mazzel dat we toch nog thuis waren omdat Joris nu eenmaal ziek is. Paul had geen afspraken, dus die vond het ook prima dat ik toch naar de camping ging, dus heb ik toch maar weer een burodienst gedraaid.

Verder gisteravond m´n nieuwe strijkplank en strijkbout ingewijd. Wel irri zo in die hitte, maar ik had zoveel was liggen die echt gestreken moest worden dus maar aan de slag. Paul heeft weer flink zitten werken aan het campingprogramma, dus die is ook weer een stukje verder gekomen daarmee.

Vanochtend heb ik eerst broodjes gehaald bij de bakker en vervolgens een controleronde gelopen voor de nummerbordjes die in de auto´s horen te liggen. Dit betekende ondertussen wel dat ik om 7 uur al op de camping was. Niet echt mijn tijd zullen we maar zeggen. Heb er dus ook een duivels genoegen in gehad om bij iedereen die geen bordje had liggen een briefje op de auto te doen. Natuurlijk zijn er genoeg auto´s waarvan ik weet van wie ze zijn, maar de regels zijn er niet voor niets natuurlijk. En als ik dan in de regen veel te vroeg rondloop, dan houd ik me ook aan die regels, hahaha.

Verder Christoph nog op laten draven om me 5 missende broodjes te brengen. Het meisje bij de bakker had weer eens niet goed geteld (daar moet ik bij deze echt goed opletten en ik was nog te slaperig dus had niet meegeteld). Gelukkig kwam hij daar snel mee dus niemand heeft daar iets van gemerkt.
Nog even het weekendverloop doorgesproken. Hij had me namelijk beloofd dat ik de hele zondag vrij mocht hebben omdat ik vrijdagmiddag gewerkt had, maar dat hoeft hij van mij niet. Ik heb namelijk niets gepland voor zondagochtend (en ook niet voor zaterdagavond) dus ik draai gewoon de zondagochtenddienst. Kan hij lekker uitgaan vanavond.

In tegenstelling tot wat de weermensen voorspeld hebben, is het weer vandaag helemaal niet mooi maar koel. Het is gewoon pokkeweer. Het regent al de hele ochtend en het ziet er niet naar uit dat het snel ophoudt.
Als ik straks het buro dichtdoe moet ik nog een uurtje werken. Heb al besloten dat ik het zwerfvuil op de camping op ga ruimen. Nadeel van veel gasten met veel kinderen is, dat ze helaas niet goed op hun rommel letten en alles gewoon maar laten vallen. Erg irritant en het ziet er gewoon niet uit. Wilde eerst weer stenen gaan rapen, maar zwerfvuil is voor de gasten vervelender om te zien dan stenen die voor ons bij het maaien in de weg liggen. Was Christoph gelukkig ook met me eens.

Paul moet vanmiddag weer naar een klant, dus iets bijzonders gaan we niet doen. Als het mooi weer wordt ga ik weer eens wat foto´s maken, maar ik vrees dat het niet beter wordt.