In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, augustus 13, 2006

2e feestdag

Rond half tien gisteravond naar het feest vertrokken.
De band die speelde, was echt zo´n oostenrijkse muziekband. Niet mijn favoriete soort, maar wel leuk. Eerst heel gezellig met duitse kennissen van de camping een glaasje gedronken. Vervolgens kwamen onze vrienden uit het dorp weer aan, maar die gingen met z´n allen in de vinothek zitten. Wij hebben er even naast gezeten (de tafel was al vol namelijk) en gezellig zitten praten met dames van Niederkofler. Die riepen tegen me dat ze vonden dat ik zulke mooie trachten aanhad en waar ik die gekocht had. Ik had met m´n suffe hoofd niets door en vertel het. Toen vroeg 1 van de twee waar dat dan was en ik begin te vertellen toen ik ineens zag dat ze zelf van die winkel waren! Gegild van het lachen (en dan had ik echt nog geen druppel alcohol aangeraakt), was zo ontzettend komisch. Even later kwam Paul erbij zitten en toen 1 van de dames doorkreeg dat ze die middag met Paul aan de telefoon had gehangen en dat hij nu de computerman was, tja toen kon het helemaal niet meer stuk.
Paul en ik zijn even later weer weggegaan, want je doet Paul nu eenmaal niet veel plezier met wijn, dus wij zijn naar de schnapsbar gegaan. Niet dat we daar schnaps hebben gedronken, maar het was er wel in flinke mate aanwezig. Ook daar nog met wat mensen staan praten, waaronder de toekomstige filiaalleider van de Billa en het hoofd van het Tourismusverband.
De muziek in de schnapsbar was ook meer onze smaak dan die in de hoofdtent, dus we hebben het er wel een tijdje uitgehouden. Toen nog maar eens gaan kijken naar de vrienden in de vinothek, maar daar was alleen maar minder plek gekomen, dus we zijn even buiten wezen kijken. Beetje fris, maar ging wel goed.
Ook nog even staan praten met Jürgen en Christine Widauer (broer van Christoph en vrouw) van het sporthotel. Maar het was wat fris, dus ook weer vrij snel naar binnen gegaan. Daar kwamen we ook Ton en Anneke van het campingrestaurant tegen. Daar ook nog heel gezellig mee staan praten, terwijl Paul natuurlijk ook weer allerlei andere bekenden tegenkwam.

Uiteindelijk kwamen onze vrienden uit de vinothek rollen, maar daar viel niet meer zo heel erg mee te praten. Wel met oostenrijkse vriendin, want die had zich de dag ervoor zo´n stuk in de kraag gezopen dat ze niet meer zo´n zin had in alcohol. We waren het er samen over eens dat het de dag ervoor slechtere muziek en slechtere ambiance was, maar wel gezelliger.

Tegen half 1 maar eens een sms naar Christoph gestuurd waar hij bleef, want tja, die sekt die hij me nog steeds schuldig was hè. Hij gaf stiekem geen antwoord, maar toevallig zag ik ´m buiten bij een biertentje staan. Meteen met hollandse kennissen (die ook in oostenrijk wonen) op hem afgegaan, alwaar Christoph meteen aangevallen werd door 1 van de dames. Na heel hard beloofd te hebben dat hij echt sekt zou kopen heeft ze ´m dan maar weer met rust gelaten en hebben Paul en ik nog gezellig daar staan kletsen.
Toen moest ik mee de botsauto´s in, als ik dat tenminste durfde. Tja dat laat ik me natuurlijk niet zeggen, dus even later zat ik samen met C. in de botsauto´s. Erg gelachen moet ik zeggen, was wel weer eens leuk.
Daarna ben ik met Christoph en zijn vriendin in de schnapsbar dan eindelijk m´n beloofde drankje gaan drinken en daarna zijn we met een heel groepje naar de botsauto´s gegaan.
Dit keer zat ik bij Paul in de auto en die kan er goed mee overweg dus we hebben heel wat mensen half uit de auto gebotst. Was echt ontzettend lachen al die twintig plussers in die auto´s.
Op het eind hebben Paul en Christoph samen nog een rondje in de botsauto gedaan en toen zijn wij naar huis gegaan. Per slot van rekening moest ik vandaag om 9 uur weer beginnen. Wegens het feit dat ik gisteravond niet meer ophad dan een cola en 2 bacardi cola´s ging het opstaan me erg makkelijk af.
Vandaag in trachten naar het werk, want aansluitend is de optocht van de muziekkapellen in het dorp en daar willen we ook graag naartoe. In het plaatselijke blad werd de bevolking opgeroepen om zoveel mogelijk in trachten te komen, dus dat doen we dan natuurlijk netjes.

Het weer is vandaag aangenamer dan de afgelopen tijd. Er staat weliswaar een fris windje, maar het zonnetje komt door de wolken heen en dat is wel weer heel fijn. Hopelijk wordt het alleen maar beter, dan kunnen we ook weer van de zomer gaan genieten.