In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, augustus 03, 2006

donderdag alweer

Tjonge, wat gaat de tijd toch snel, het is alweer donderdag.
Laatste dagen weer werkdagen van 9 uur gedraaid dus dan gaat de tijd verrekte hard. Dinsdagavond met z´n viertjes bij Reitlwirt gaan eten om ons 1 jarig bestaan in Oostenrijk te vieren.
Alweer een jaar voorbij en wat voor een jaar. Met dieptepunten (DTO die afspraken niet nakwam, andere zaken die niet helemaal liepen zoals we wilden en natuurlijk de overstroming), maar voor ons vooral hoogtepunten.
Ten eerste wonen we in het mooiste land ter wereld (naar onze mening natuurlijk), Paul z´n bedrijf loopt voor een beginnend bedrijf goed, ik heb de baan van m´n leven gevonden, de kinderen voelen zich hier goed, we hebben nieuwe vrienden gemaakt en hebben met de overstroming gemerkt hoe ontzettend veel lieve mensen we eigenlijk kennen. Voor ons allemaal vreselijk belangrijke zaken.

Gisteren zijn mijn ouders met oma gearriveerd. Die blijven hier een paar dagen en nemen dan de kinderen mee naar Nederland. Kunnen die kids nog even lekker vakantievieren. Opa en oma hebben al allerlei leuke dingen voor ze in petto en vooral Sabine wil daarom zo snel mogelijk weg.
Joris ziet het nog niet zo zitten, maar dat komt vanzelf wel weer goed.
Gisteren moesten we met opa en oma uit eten om hun 38-jarig huwelijk te vieren. Wij natuurlijk allevier netjes in trachten, want dat hoort toch bij zo iets feestelijks. Vonden ze erg leuk, dus dat was een leuke verrassing voor ze.

Vandaag is het tot nu toe helemaal niks. Toen ik naar het werk ging begon het net heel zachtjes te druppelen, maar nu plenst het alweer uren van de lucht. Jakkes.
En het ziet er ook niet naar uit dat het vandaag nog beter gaat worden. Ach, we zien verder wel weer. Burotijd is weer over, ik ga wat rondrommelen. Er zijn nog wel wat dingetjes die ik kan doen waarvoor ik niet buiten hoef te zijn...