In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, augustus 20, 2006

en toen was het alweer zondag

Onverwacht vrijdagmiddag toch op moeten komen draven voor een uurtje burowerk. Vond ik wel weer gezellig, moet toch altijd flink afkicken als ik verplicht vrij heb.
De rest van de dag niet veel gedaan, tenminste, niet veel nuttigs of interessants, daarom gaan we maar meteen door naar zaterdag.

Ik kon meteen weer vol aan de bak, want Christoph had besloten dat we nu maar eens snel met de voorbereidingen voor het winterseizoen moeten gaan beginnen.
Dat betekent nieuwe prijslijsten maken, zaken voor de jaarrekeningen in orde maken, stroomstanden opnemen en nog veel meer.
Ik ben zaterdag vrijwel de hele dag bezig geweest met de voorbereidende werkzaamheden zodat ik maandag stroomstanden kan gaan aflezen.
Gistermiddag na het werk eerst met Paul naar de sauna in Kitzbühel gegaan. We dachten dat die tot 21.00 uur open was, maar het bleek maar tot 20.00 uur te zijn. Dat was een heel kort saunarondje helaas. Toen zijn we nog een klein rondje door Kitzbühel gaan lopen. Er waren in de binnenstad een aantal blazersensembles aan het optreden en daar hebben we ook even bij staan luisteren. Erg mooi om te horen zo nu en dan.
Omdat we alleen maar een broodje gegeten hadden, hadden we best trek gekregen en zijn bij een Chinees/Thais restaurant in Kitz wezen eten. Alleen een hoofdgerecht, want meer honger hadden we niet. We waren helaas de enige gasten in het restaurant, maar het eten was er niet minder om. Heerlijk vers gemaakt en super van smaak. We gaan er zeker nog een keer naartoe.
We kregen allebei een flesje wijn als verrassing, dat was een actie vertelde de serveerster nog. Een flesje pruimenwijn en een flesje licheewijn. De pruimenwijn is erg lekker, dat weten we al, want we kregen een glaasje warme wijn als afsluiting van de maaltijd.

Daarna naar huis gereden en van daaruit naar Tresor, de plaatselijke bar. Ik had zin om uit te gaan en daar de kinderen er nu nog niet zijn, hebben we het er nog maar even van genomen.
Eerst een hele tijd gewoon samen zitten praten, later nog met mensen van het gemeentehuis. Paul had met 1 van die mensen nog veel contact gehad toen de gemeente bij ons een computer wilde bestellen en met hem en z´n vriendin, z´n collega en nog een bekende hebben we de rest van de avond/nacht zitten praten. Erg leuk, zo hoor je nog eens dingen over het dorp en over mensen. Wel moesten we natuurlijk weer veel te veel drinken, want 1 van die gasten wordt volgende week 50 en dat ging hij niet vieren, maar gedronken moest er natuurlijk wel weer worden.
Gelukkig kregen we geen schnaps door de neus geduwd, maar het alcoholpercentage was zo tegen half 3 wel erg hoog geworden. Daarom maar naar huis gegaan (te voet, want rijden wilden we geen van tweeën meer) en daar om 3 uur ons bed ingedoken. Per slot van rekening moest ik vandaag om 9 uur weer op de camping aanwezig zijn.

Dat laatste is ook prima gelukt, ik was nog wat moe, maar verder eigenlijk geen last van de drank. Dit in tegenstelling tot mijn echtgenoot waarbij het volledig verkeerd gevallen is en die al de hele dag in bed ligt.
Hij had gisteravond trouwens nog sjans in de bar. Een vrouw moest persé met hem dansen (hihi, Paul en dansen) en dat ging nogal close zullen we maar zeggen. Het is maar weer goed dat ik niet jaloers ben, haha.
Zelf kreeg ik van 1 van de mannen steeds complimenten dat ik zoveel ben afgevallen. Ik kon me eerlijk gezegd niet herinneren dat hij me bewust ook een stuk zwaarder heeft gezien, maar hij kon zich mij blijkbaar wel herinneren. Ach, het zal wel, alcohol maakt mensen nu eenmaal een stuk praatgrager.
Daardoor ook gehoord dat we voor een goede sauna in Kirchdorf moeten zijn, dus die gaan we volgende keer maar eens uitproberen.

Vandaag verder weinig nieuws. Weer hard verder met de voorbereidingen voor morgen en natuurlijk weer een stel gasten die het nodig vonden om pas om kwart over elf in het buro te verschijnen om te betalen. En dat terwijl er toch duidelijk aangegeven is dat het buro op zondag om 11 uur sluit. Zucht.

Dan vrees ik dat ik me nu weer eens op het huishouden zal moeten gaan storten, want er ligt weer een hoop spul te slingeren en de kinderen komen morgenavond weer dus dan hebben we nog minder tijd daarvoor. Tot zover de update van vandaag, ben benieuwd of ik er morgen nog toe kom om te schrijven, want ik merk dat ik momenteel vrij weinig achter de pc zit.
Is thuis ook nogal moeilijk omdat Paul m´n beeldscherm nodig heeft voor z´n werk en dat gaat nu eenmaal voor.