In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

vrijdag, september 15, 2006

Grillfest

Vandaag is het dan zover. Wij organiseren samen met de buurtjes (onze huisbaas) een barbecuefeest voor de mensen die ons toen bij de overstroming zo goed geholpen hebben met het leegruimen en leegpoetsen van onze kelder. Met de partners en kinderen erbij zijn we met 26 man/vrouw/kind. Eitje dus, we zijn er een stukkie meer gewend met ons jaarlijkse bbq feest dat we in Nederland altijd hielden.

Gisteren alvast ons deel van de inkopen gedaan, d.w.z. een gigantische hoeveelheid vlees (tja oostenrijkers eten over het algemeen meer dan onze familie/vriendenkring), brood, kruidenboter, sekt, briketten enz. enz.
Ook een aantal biertafels geregeld, want zonder kun je nu eenmaal niet en Paul heeft in het Lagerhaus Westendorf al 50 liter bier en een tap klaar laten leggen, zodat we ook die alleen nog maar op hoeven halen.
Het satévlees ligt al in de marinade, net als het vlees voor de kalkoenspiezen. Voor de rest veel worst, schopf, spareribs, kippenvleugeltjes en ik moet nog iets met het gehakt maken. Ik maak gewoon simpele zelfgemaakte hamburgers. Vind ik lekkerder dan dat voorgemaakte spul uit de diepvries.

Het weer is vandaag helaas niet op z´n best, maar we hopen dat het droog blijft. Zo niet, dan hebben we de garage waar we ook nog kunnen vieren. We zijn hier niet voor 1 druppel te vangen natuurlijk.

Vanochtend heb ik onverwacht nog even een uurtje burodienst gedraaid. Christoph heeft de veegmachine binnengekregen en die moet natuurlijk gemonteerd worden enzo. Ach een uurtje tijd heb ik wel. Het was ook wel weer nodig. Zooitje in het buro, pffff, het is dat die jongen z´n hoofd vast heeft zitten want anders....
Maar goed, het ziet er nu weer goed uit en het achterstallige is ook weer weggewerkt. Kan ik maandag tenminste weer fatsoenlijk aan de slag.

Zodadelijk ga ik weer aan de slag met het huis aan kant maken. Vind het toch wel prettig dat als er mensen komen dat die ook het huis in kunnen zonder over al onze zooi te vallen. Per slot van rekening zal er wel eens iemand naar de wc moeten en als ze willen helpen met spullen de keuken in brengen dan is het ook wel handig als de deur een beetje verder open kan :) Ik heb teveel zooi, boehoehoe.
Zal blij zijn als we weer een hoop in de kelder kwijt kunnen.

Hopelijk met een weekje of 2, dan zou ik al erg blij zijn.