In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

vrijdag, september 08, 2006

taart

Zo, dat was me even een dagje die afgelopen donderdag (gisteren dus).
Eerst ´s ochtends de keuken weer van allerlei zooi ontdaan zodat ik aan de slag kon. Dus cake gaan maken. Daarna icing klaarmaken en vervolgens verder met het maken van poppetjes. Alles bij mekaar weer een heel werk. Tussen de middag nog snel gekookt en daarna weer verder gegaan.
De cake op maat gesneden en vervolgens begonnen met bekleden. Dat blijf ik toch moeilijk vinden hoor. Het was weer niet helemaal geworden wat ik er van gehoopt had, maar acceptabel genoeg.
´s Avonds nog langs opa en oma gegaan om die gedag te zeggen, want die gingen vanochtend weer weg. Ook nog even snel langs de radlader gegaan om nog wat zaken te fotograferen die ik vergeten was en toen weer snel naar huis.
Zo rond een uur of acht weer begonnen met de taart en tot 2 uur ´s nachts doorgewerkt.
Om iets na zes uur weer opgestaan en na een frisse douche weer verder met de taart, want ik wilde ´m uiterlijk om half negen af hebben.
Iets voor acht uur heeft Paul me bij het buro afgezet met al m´n decoratiespullen en daar heb ik de laatste hand aan de taart gelegd en natuurlijk een slinger en wat ballonnen opgehangen. Van die laatste weet ik dat Christoph dat niet leuk vindt, maar ik moet toch een beetje plagen.

Vijf voor half negen zat ik alweer helemaal klaar in het buro en kwam Christoph binnenvallen. Natuurlijk moest hij eerst klagen over de versiering, maar was vervolgens zeer gecharmeerd van de taart. Hij gaat ´m ook niet opeten, maar laat ´m voorlopig thuis in de kamer staan :)

Nu zijn jullie waarschijnlijk allemaal benieuwd naar de foto´s, maar helaas. Petra was vanochtend nog een beetje moe en ik heb dus met m´n suffe kop verkeerde instellingen gebruikt waardoor m´n foto´s mislukt zijn.
Christoph heeft beloofd dat hij nog een foto voor me maakt zodat ik die toch kan publiceren.

Verder heb ik vandaag ondanks dat ik vrij was gewoon dienst gedraaid. Verjaardagskadootje heet zoiets. Ik vond het weer heerlijk om op de camping bezig te zijn en de jarige kon z´n andere werkzaamheden snel afmaken zodat hij ´s middags vrij had.

Vanavond zijn we met z´n viertjes naar het Windautal gereden om te kijken vanaf waar we naar de Reinkarsee kunnen lopen. Echt de laatste parkeerplaats in het dal en vanaf daar is het nog 3 uur lopen. Lijkt me erg leuk om nog eens een keer te doen, maar je moet er dus wel een dag voor uittrekken, want met kinderen loop je toch ook wat langzamer.

Paul wil graag nog een keer de zonsopkomst daar fotograferen. Ik heb me al meteen als vrijwilliger afgemeld :) Misschien iemand anders zin?