In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, augustus 22, 2006

stroom

Gisteren flink aan de slag gegaan met het aflezen van stroom. Het is een hoop werk, maar ook wel leuk om te doen. Een bloknoot mee om alles op te kunnen schrijven, etiketten mee om in de kasten te kunnen plakken voor de controle later, pennen, telefoon en natuurlijk wat pepermuntjes.
Was ik lekker bezig, wordt ik opgebeld door Christoph of ik met de bezem wil komen om te vegen, want hij had er met het grasmaaien weer een zooitje van gemaakt op de weg. Het gras was eigenlijk nog net wat te nat en bleef aan de messen van de machine plakken. Daardoor kwam het allemaal op de weg weer van de messen af en dat zag er niet uit.
Ik onder luid geprotesteer aan het vegen geslagen toen de lucht erg donker begon te worden.
Dat was tijd voor groot alarm, want als het begint te regenen voordat we de weg schoon hebben, dan krijgen we die groene troep er echt vrijwel niet meer af.
Toen stonden we dus binnen no-time met z´n vieren te vegen. Flink de vaart erachter gezet en net toen we dachten dat het zou gaan storten waren we klaar......en de wolken vonden het ook welletjes en dreven vrolijk verder met hun natte vrachtje.
Nou ja, druk gemaakt om niets, maar de weg zag er tenminste weer redelijk uit.

Weer vrolijk verder gegaan met stroom aflezen, nog een keer vegen waarbij Christoph bij mensen een stel palen met ketting de grond heeft uitgetrokken (tja, je mag officieel je perceeltje niet afzetten, maar goed dat vinden we niet erg, maar dat het zo gedaan is dat we er met de grasmaaier niet meer door kunnen... dat is niet handig), zodat hij daar tenminste ook kon maaien.
Toen nog een uurtje burodienst gedraaid en de werkdag, van dit keer 9 uur, zat er weer op.
Ondertussen waren ook opa en oma met de kinderen aangekomen dus die moesten uitgebreid geknuffeld worden. Toen zijn we met z´n viertjes bij het campingrestaurant gaan eten en heeft Paul daar de pc weer zo goed en kwaad als het ging van internet voorzien. Geen idee wat er nu precies fout zat, maar hij is er vandaag ook weer mee bezig geweest.

We zijn gisteren niet te laat naar bed gegaan, want allevier waren we toch wel erg moe.

Vanochtend alweer om iets over half acht op de camping aanwezig. Controlerondje gereden en daarna in het buro alvast begonnen met de verwerking van de stroomstanden. Dat is echt een giga hoeveelheid werk, ik kan me voorstellen dat Christoph dat liever een mij overlaat :) Het weer zat vandaag niet erg mee, dus ik ben veel met de verwerking bezig geweest, alhoewel ik vanmiddag ook nog een uurtje of 2 standen op heb lopen nemen.
Ook vandaag weer een dag van 9 uur gemaakt en ik heb het vage vermoeden dat dat de rest van de week ook wel zo blijft. Zoals gezegd ligt er een hoop werk en Petra is voor het meeste daarvan verantwoordelijk. Ach, is goed voor de inkomsten moet je maar denken.

Verder gaat het met de tunnelbouw gestaag door. Ik vergeet elke keer om de camera mee te nemen, vandaar nog steeds geen nieuwe foto´s, maar de vorderingen zijn goed te zien. Er staat al een heel stuk tunnel met dak erop. Als het niet teveel blijft regenen, heb ik toch goede hoop dat we voor de winter misschien toch nog dicht zijn. Zou wel heel fijn zijn hoor. Het ziet er toch mooier uit zonder die extra heuvels..