In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, oktober 05, 2006

regen

Gisterochtend regende het natuurlijk, want ik moest een strenge controleronde lopen van de baas. En op dat soort dagen is het eigenlijk altijd raak met het weer.
Met kletsnatte broek was mijn ronde geëindigd en toen moest ik nog het karton uitruimen. Dat zijn echt mindere dingen hoor. Vooral omdat ik natuurlijk nooit bedacht had dat ik wel eens een droge broek mee zou kunnen nemen.

Daarna in het buro weer allerlei klusjes uitgevoerd die ook nog moesten gebeuren en nog even de mensen van het tourismusverband aan hun hoofd gezeurd dat ik winterinfo nodig heb omdat ik niets meer kan versturen.
Natuurlijk hebben ze niets, want ze zijn niet zo snel hierzo. Nog wel even een doos met zomer/winterinfo van de bergbahnen meegenomen, dan hebben we dat maar in huis. Kunnen we tenminste voor elk jaargetijde gebruiken.

Iets na 12 uur afgesloten en de kinders van school gehaald. Omdat we voor het eten niets kant en klaar in huis hadden ook met z´n allen nog even langs de Billa gegaan. Paul stond ons daar al op te wachten, dus gezellig met z´n viertjes rondgekeken.
De kinderen namen weer een mooi kinderzakje met broodje, drinken en fruit of iets lekkers.
Joris was helemaal in z´n nopjes met de grote, heerlijke appel die hij in z´n zakje had totdat hij doorkreeg dat Sabine een koek had en hij niet. `Waar is mijn koek nou?´ Uhh, die heb jij niet Joris, jij hebt zo´n heerlijke appel. Ja maar die heeft Sabine ook. Neehee, die heeft een koek.
Onze dochter zou onze dochter niet zijn, als ze (na heel lief vragen van Joris) niet een stukje voor hem over had gehouden. Dus uiteindelijk Joris ook weer blij.

´s Middags ging Sabine weer naar gitaarles. Ze heeft een half uurtje privéles en het halve uurtje daarna heeft het andere meisje les. Aan de ene kant fijn, maar aan de andere kant wel jammer. Het is toch altijd wel erg leuk om ook samen het een en ander te kunnen spelen.

De kinderen hebben heerlijk samen in de kelder gespeeld, terwijl ik wat email zat te beantwoorden. Tja, ik kan dan wel weer de rest van de week vrij hebben, maar dat betekent niet dat ik de email niet meer hoef te beantwoorden.

Paul was ondertussen hard bij klanten bezig en kwam rond kwart over zes weer thuis. We zaten net aan het eten toen hij binnenkwam. Snel het eten naar binnen gewerkt en daarna moest Paul alweer weg. De server op de camping moest een reset hebben omdat er een stroomuitval was geweest en vervolgens stond de fotoclub weer op het programma.
Ik heb toen nog met de kinders gespeeld en daarna ben ik de was en strijk maar weer eens gaan wegwerken. Er lag weer een hele hoop kinderkleding die gedaan moest worden en dat is nu tenminste fijn verwerkt.

Tegen half tien vond ik dat Joris wel erg lag te hoesten in bed, dus ben ik hem een slokje water gaan brengen. Mamma, wat is dit voor water? Gewoon water jongen. Ik vind het niet ....KOTS....lekker.....KOTS...
Oké, bed verschonen dus. Normaalgesproken nooit last van, maar dit keer wel. Werd zelf ook helemaal niet lekker.
Paul kwam iets na tien uur ook weer thuis en na een tijdje gepraat te hebben, ben ik ook maar snel met een kom naar bed gegaan, want ik voelde me ook helemaal niet lekker.
´s Nachts kwam ook Joris weer bij ons. Z´n bedlampje was kapot gegaan en hij is nu eenmaal bang in het donker. Dus ik ben op zijn bed gaan slapen, zodat hij fijn bij pappa kon.

Vanochtend heb ik lekker uit mogen slapen en toen Paul fris geknipt van de kapper terugkwam, kreeg ik ook nog een lekker kopje thee. Die heb ik dan lekker achter de pc opgedronken, want echt zin om in bed te blijven liggen, heb ik niet. Ondertussen ook koorts erbij gekregen dus vandaag maar rustig aan denk ik zo.