In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zaterdag, november 11, 2006

11 november 2006

Paar dagen alweer voorbij. Op het werk hard bezig geweest met van alles en nog wat. Administratie, vegen, vuilnisbak verslepen, vriezer schoonmaken en voornamelijk het aufenthaltsraum. Gisteren eindelijk de vloer schoon gekregen (heeft me bij mekaar een uur of 10 gekost) en begonnen met een extra laag wit aanbrengen. Dit heeft niet helemaal goed gedekt dus moet nog een keertje over gedaan worden. Flink staan schelden op het feit dat de verf te dun was. Komt omdat het op rollerdikte gemaakt was en ik met een blokkwast een de slag ben (knoeit een stuk minder) en daar loopt het dan weer vrolijk vanaf.

Donderdagmiddag had Sabine weer een slechte dag en toen zijn we als afsluiting met z´n drietjes naar de Mc Donalds in St Johann gegaan. Gelukkig ging het toen beter met haar, ze zat weer teveel in het kringetje school-huiswerk-slapen. Dat hebben we mooi even kunnen doorbreken. Daar ook nog bij de balie met een jonge vrouw staan praten die haar tante altijd een kapsalon in brixen heeft gehad. Ze was pas toevallig weer door het dorp komen rijden en het was haar opgevallen dat er zoveel veranderd was. Was een erg leuk gesprek, we hadden daardoor niet eens door dat ons eten er al een tijdje stond, haha.

Gister werd het wat later met werken. De belichting moest gecontroleerd worden en dat gaat het makkelijkst als er iemand in het buro zit die de knopjes bedient. Normaalgesproken hou ik momenteel om 5 uur op met werken, nu werd het dik kwart over 6. Ach, we gingen toch in het restaurant bij de camping eten, want Sabine had zo´n ontzettende trek in saté en thuis had ik daar de ingrediënten niet voor dus even gezellig boven gegeten.
Alweer complimenten gekregen van cheffie. Blijft vreemd maar wel leuk natuurlijk.

De kinderen hebben vannacht lekker bij me geslapen. Sabine was bang en wilde niet alleen slapen, tja dan wil Joris ook niet natuurlijk, dat krijg je. Dus maar met z´n drietjes in bed, moet kunnen.

De ene vriezer is ondertussen schoon, de ander staat te ontdooien. Ik heb de eerste op z´n kant moeten leggen om het ijs en water er uit te kunnen krijgen, want het afvoertje was volledig dichtgevroren. Bij nummer 2 gaat dat lastig worden, want die is vrij groot om in je eentje om te leggen.
Het verven heb ik volgens mij nu helemaal af. Morgen nog een laatste controle en de laatste verf van de ramen afhalen (en een paar spettertjes van de grond) en dan kan er wat mij betreft meubilair in. Christoph had ook nog een goed idee voor in de ruimte daar, alleen nog even kijken hoe we dat in mekaar gezet krijgen. Vage woorden, ik weet het maar dat is ook nog een soort van verrassing.

De kinderen hebben zichzelf vandaag het grootste deel van de dag vermaakt. Ben erg trots op m´n koters. Jammer dat het dan ´s avonds weer eindigt in ruzie omdat ze hun zooi weer eens niet op willen ruimen.
Ik was al zo blij dat m´n eten er goed in ging (rijst met een chinees groenten/vis-mengsel, kroepoek en tomaatjes) en voor het naar bed gaan natuurlijk het gezamenlijke kopje thee. Vooral Joris staat daar op. Wil niet gaan slapen zonder z´n kopje thee.