In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, november 12, 2006

Denkwerk

Gisteravond ontzettend zitten twijfelen of ik nog uit zou gaan. Ik had er erg veel zin in, maar heb uiteindelijk besloten om er maar eens een avondje voor mezelf van te maken. En daarmee bedoel ik, niet achter de pc gaan zitten en vooral geen huishouden doen.
Eerst lekker het laatste deel van Momo en de tijdspaarders zitten lezen. Eigenlijk een kinderboek, maar er zit ook nog zoveel waarheid in dat je het als volwassene eigenlijk gewoon ook eens moet lezen. En daarna heerlijk zitten filosoferen. Ik ben gek op vragen als: waarom gebeuren de dingen die gebeuren, waarom ontmoet je bepaalde mensen en wat kun je van gebeurtenissen en ontmoetingen leren. Zijn er zaken waar je continu tegenaan loopt en zijn er zaken die zich erg veranderd hebben in de loop der jaren.
Daar kan ik uren over bezig zijn en heb ik gister dan ook weer eens lekker gedaan.

Vandaag lekker tot 8 uur in bed gelegen en toen broodjes voor ons afgebakken. Kopje thee erbij en smullen maar. Toen weer snel naar de camping, waar Christoph even later ook kwam, want die moest nog de sleutels van de saunahut afgeven. Vandaag kwam er een duits gezin kijken en ik had beloofd dat ik de rondleiding zou doen.

Maar eerst dus nog een uurtje buro en toen snel naar huis om de skiwedstrijd van de heren te zien. Lekker spannend. Verder de friteuse maar weer eens een flinke beurt gegeven, was ook weer eens nodig en net toen ik aan het eten wilde beginnen, werd ik gebeld of ik het huisje kon laten zien.
Natuurlijk kan dat dus een kleine 5 minuten later stond ik op de camping. Stromende regen vandaag dus de minst optimale condities voor zo´n bezichtiging, maar de mensen waren toch vrij enthousiast. Een 3 kwartier later ging ik pas weer naar huis.
Ik hoop echt dat ze het huisje willen huren, zou wel leuk zijn. Volgens Christoph ben ik namelijk ontzettend slecht in plaatsen verkopen (heb pas nog een jaarplaats verkocht, maar dat vergeet ´ie weer) en dan zou het natuurlijk prachtig zijn als het huisje wordt verhuurd aan iemand die ik heb rondgeleid.

Thuis weer net op tijd voor de 2e helft van de skiwedstrijd die prachtig werd gewonnen door Benni Raich. Z´n vriendin Marlies Schild had gisteren bij de dames ook al gewonnen, dus Oostenrijkse triomf alom.

Ondertussen bleven de kinderen maar ruzie maken en stik brutaal tegen me zijn. Daar kon ik vandaag echt niet tegen, dus ik ben weer naar de camping gegaan om daar de 2e vrieskist schoon te poetsen. Die had ik sinds gister op ontdooien staan dus die mocht ook gebeuren.
Mensen wat een zooi zit er toch in zo´n kist. Stukken plastic, een oliebol, een halve zak diepvriesgroenten die leeg was gelopen en weet ik veel wat voor zooi. Nou ja, kist 2 is nu ook schoon en gaat pas met de kerst weer aan. Per slot van rekening is het onzin om 2 kisten te laten vriezen terwijl er maar spul inzit voor 3/4 kist.

Thuisgekomen waren de kinderen lief tv aan het kijken. Er was een animatiefilm bezig die ze graag wilden zien en dan zijn ze ineens weer heel lief.

Vanavond met z´n drietjes wel 1 hele diepvriespizza opgegeten.
De kinderen hadden niet zoveel honger en ik had wat plakken cheddar en een rest paprika groentenprut op de pizza gedaan zodat het goed vulde.

Om 7 uur de kinders weer in bed, die waren weer strontvervelend van de moeiigheid en dan is het op een bepaald moment toch echt genoeg geweest.
Toen ben ik zelf beneden een flinke strijk gaan doen en heb eindelijk eens de berg sokken die ik nog had liggen uitgezocht.

Paul vanavond ook nog even een sms gestuurd, maar die heeft geen tijd, ook die is heel hard aan het werk voor een klant. Tja, hij is nu in NL dus als een klant dan wil dat hij op zondag komt om een probleem op te lossen dan doet hij dat.

Morgen weer vroeg dag, de kinders hebben allebei geen zin om naar school te gaan, maar ja dat moet nu eenmaal en misschien dat het beter gaat als ik ze morgenochtend weer verleid met een lekker warm broodje met jam of hagelslag :)