In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, januari 17, 2007

mails enzo

Vandaag vond ik in mijn hotmail boxje 2 mails van mensen. Allebei met een vraag, maar helaas had maar 1 van de twee het mailadres bijgesloten.
Ik beantwoord jullie vragen graag, maar ga dat niet openbaar op de website doen. Dus Edu, ik wil je best antwoord geven, maar stuur me dan nog even je mailadres.

Zo heb ik al eens eerder een aantal mails niet kunnen beantwoorden, dus er lopen zeker mensen rond die me een ongelooflijke tr*t vinden omdat ik niets terug laat horen. Dan weten jullie in ieder geval nu hoe het komt.

Verder is er hier niet heel veel loos. Iedereen gaat naar het werk enzo. Zelf heb ik maandagmiddag nog even een uurtje gedraaid. Christoph kreeg de koortsaanval die ik ´s ochtends had namelijk ´s middags dus dat heb ik opgevangen. Wel fijn om te doen ondanks het feit dat er vrijwel niets loos is.

Gisteren ook weer voornamelijk zitten vertalen en het huishouden een beetje bijgehouden. Ik merk wel dat als ik thuis werk, ik ook volledig de pineut ben wat het huishouden betreft. Niet zo fijn, maar wel begrijpelijk, want als ik hele dagen van huis ben, komt het meeste op Paul terecht. Ach, zo is het nu eenmaal.
Het vertalen gaat niet heel snel omdat ik per dag niet meer dan een uur of 4 trek met het vertalen. Tegen die tijd zijn m´n ogen zo moe van het ingespannen kijken en denken dat ik echt op moet houden. Is wel jammer, maar er zit gelukkig geen tijdslimiet aan alhoewel we het natuurlijk wel zo snel mogelijk af willen hebben.

Gistermiddag nog door Christoph gebeld of ik even naar het buro wilde komen. Nog iets kleins van de camping doorgesproken, maar hij had voornamelijk behoefte aan een kletspraatje. In het buro zit je echt vrijwel voor piet snot en verder is hij ook hele dagen alleen aan de slag dus dan wil je je ei wel eens kwijt. Was erg gezellig en Joris heeft in die tussentijd lekker bij opa en oma gespeeld.
Tegen kwart voor zes kwam Paul ook langs om ons op te halen dus dat was wel even leuk. ´s Avonds lekker restjes gegeten. Ik had nog wat Fleiskas, nog wat knödel, wat eieren, 2 broodjes. Alles bij mekaar gewoon lekker gesnoept.
Momenteel zijn we bezig met het leegeten van de vriezer, zodat ik die eens fatsoenlijk kan ontdooien. Het is nodig zullen we maar zeggen.

Het weer hier is nog steeds prachtig. Vanaf het weekend wordt ander weer voorspeld, maar ik moet het eerst nog maar eens zien. Voor de liefhebbers van oostenrijks weer, kijk eens op www.wetter.at, hierna kun je op het bundesland klikken waarvan je de informatie wilt en daarna ook nog eens op de plaats waarvan je het weerbericht wilt weten.
Het is geen snelle site, maar wel erg leuk om de info van je "eigen" plaatsje te weten te komen.