In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, juni 18, 2007

Een legerbroek....

Ettje, nog bedankt voor je berichtjes. Tja, ik weet dat jij één van degenen bent die WEET hoe het voelt om daar te zijn waar je hart ligt. Dat gevoel blijft onbeschrijflijk en volgens mij alleen te begrijpen voor mensen die datzelfde hebben gedaan (dus verhuizen naar de plaats van hun dromen).

Vandaag vrij lui geweest. Kinders naar school gebracht, langs de camping om een advertentie voor de verkoop van een caravan op te hangen (is trouwens niet gelukt omdat het buro in de verbouw ligt, maar dat moet dan nog maar een paar dagen wachten), langs de bank voor m´n nieuwe pincode (tja, ik was de oude vergeten wegens nooit gebruikt) en kijken of ik een oppas kon regelen voor a.s. zaterdag. Dat is tot nu toe helaas nog niet gelukt, maar we gaan gewoon verder zoeken.

Tussen de middag lekker tortilla´s gegeten met een bak sla en tomaat erbij, want met deze hitte heb ik niet veel behoefte aan iets zwaars. Toen is Sabine haar huiswerk gaan maken, ik nog wat gaan opruimen en daarna was het weer tijd om naar Wörgl te gaan.
Omdat Joris de laatste tijd erg veel broeken heeft versleten (alle knieën zo´n beetje kapot) had hij wat nieuws nodig, dus even langs de Kik (soort Zeeman) gereden. Daar een zwarte spijkerbroek voor hem gevonden en .... zo´n broek met legerprint. Paul en ik houden daar helemaal niet van, maar hij moest en zou die broek want die past namelijk zo goed bij z´n sokken.... Tja het kind heeft gelijk en moet ik dan echt zeggen dat het niet mag? Dat kan ik niet, dus hij heeft z´n legerbroek.
Ook nog een extra t-shirtje voor hem gekocht en een t-shirt voor Sabine. Zij is er ook erg blij mee, want het is blauw en daar is ze op het moment helemaal dol op (en verder kun je vrijwel alleen maar roze krijgen en daar blijft ze toch echt een hekel aan houden).

Toen moesten we ook nog langs de Hofer, want we hadden verder niets meer in huis. Geen afbakbroodjes, geen croissants (dat is hier in huis een mega ramp!), geen fruit, geen melk dus dat moest ingeslagen.
Ook hadden ze waar de aanbieding van die chinese noedels waar je alleen nog wat water overheen hoeft te mikken. Hartstikke lekker bij geeuwhonger en een prima zoute opkikker als mijn bloeddruk het weer eens nodig vindt om te laag te zijn :)

Sabine weer opgehaald, naar huis gereden en daar de rest van de tortilla´s opgegeten. Als toetje hadden we lekker een bak kersen gehaald. Helaas voor de kinderen kregen ze maar een beetje van de kersen, de rest wil ik ze morgen graag meegeven naar school. De bakker sponsoren vind ik best leuk, maar niet dagelijks, dat kost me echt teveel centjes en daarbij geef ik ze zeker met dit weer liever fruit mee.
Toen moesten we natuurlijk nog een potje bowlen, wat ik dit keer glansrijk heb gewonnen. Joris werd 2e en Sabine tot haar grote woede laatste. Tja, het is ook niet makkelijk om te verliezen als je normaalgesproken altijd de winnaar bent!

Nu liggen de kinderen weer heerlijk in hun bedje en ik ga zo weer aan mijn avondklus beginnen. De STRIJK!