In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zaterdag, juni 09, 2007

Paul is er weer en het basiswerk voor DE taart

Tja, jullie kennen me zo onderhand wel. Als mijn echtgenoot weer thuiskomt, heb ik echt geen tijd voor een logje :)
De dag ging gisteren redelijk snel voorbij. Een beetje rond lopen lummelen, met de kinders samen boodschappen gedaan en tussen de middag lekker gejaust.
Daarna is Sabine met Sabrina naar het zwembad gegaan en zijn Joris en ik samen thuis gebleven.

Toen het begon te onweren, kwam Sabine ook weer vrij snel thuis. Moe van het feit dat ze een hele zachte fietsband had dus dat dat niet lekker ging.
We zijn met z´n drietjes in de kelder gaan zitten en hebben daar lekker hard muziek geluisterd. Op een bepaald moment kwam er nog een klant van Paul binnenlopen die z´n pc kwam ophalen en die moest wel lachen om onze disco :)
Nog snel een klein hapje gegeten en daarna met z´n drieën gaan bowlen met de wii.
Om kwart voor acht belde Paul dat hij geen vertraging had, dus iedereen in de reiskleding en naar het vliegveld.
We kwamen net aanlopen toen Paul belde dat hij was geland en waar wij waren. Nouhou bij de uitgang :)

Weer naar huis gereden, kinderen in bed, waarna Paul en ik nog even heerlijk buiten op het bankje hebben gezeten om sterren te kijken.
Vanochtend uitgebreid uitgeslapen en na een zeer laten brunch (half twaalf) met choco croissants en verse aardbeien konden wij er weer tegen.
Sabine ging om 1 uur met Sabrina en familie naar het zwembad en ook voor Joris werd even later gebeld of hij met Lino en z´n moeder (hollandse moeder, duitse vader, wonen in München en hebben hier een vakantiehuisje) mee naar het zwembad ging. Natuurlijk! Dus die heb ik gebracht, waarna ik aan het vertalen ben gegaan.
Paul was al vanaf 11.00 uur onderweg bij klanten en is uiteindelijk om iets na half vier ook naar het zwembad gegaan.

Ik ben ondertussen bezig met de grondplaat voor DE taart die ik de 15e helemaal af moet hebben. Daar het een groot project is, heb ik de zwik uitgetekend en ik vind dat nu erg slim van mezelf, want ik moet echt gaan bouwen dus kan de maquette goed gebruiken.
OK hier kunnen jullie alvast het begin van de bodemplaat bewonderen.

Eerst moet de plaat natuurlijk op maat gezaagd worden:


Dan in plastic inpakken:



En vervolgens in alu-folie:




Maguette in mekaar geplakt zodat ik een idee heb hoe het er uit zou moeten gaan zien. Daar ik in verschillende niveau´s moet gaan werken, is het handig dat ik daar wat mee kan gaan spelen. Tot nu toe heb ik het zover, dan kan ik zo het piepschuim gaan snijden en vanuit daar weer verder gaan kijken hoe of wat.
Foto van de voorkant van het gasthof:


Zijkant aan de bergkant:


Achterkant:


Zijkant aan de dalkant:


Het gasthof heeft een grootte van ca. 42 cm bij 21 cm, maar dan moet er ook nog een stuk berg met weg op, een terras moet er nog naast en aan de dalkant ook nog het e.e.a. aan details.
Dat wordt nog flink knoeien om te kijken hoe ik dat het beste kan doen.
Gelukkig het hele zwikkie op de foto staan, dus ik kan continu kijken of ik het wel goed doe.
Dit wordt een week vol met knutselen, dat is een ding wat zeker is. Het huishouden gaat ernstig versloffen dat kan ik je alvast op een briefje geven. Maar goed, dan halen we naderhand wel weer in :) Taart is nu eenmaal veel leuker en belangrijker hahaha!

Ik zal in ieder geval continu foto´s blijven maken en publiceren, leuk om later nog een terug te kijken.

1 Comments:

At 09 juni, 2007 19:04, Anonymous Anoniem zei....

Als je taart nou goed lukt (zal best wel) moet je eens gaan adverteren... wie weet hoeveel taarten je dan gaan maken... heb je straks een taartenwinkeltje ;-)

 

Een reactie posten

<< Home