In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, juni 05, 2007

Wat mij nu bezighoudt

is de vraag: wat wil ik eigenlijk met werken? Wil ik een baan waarbij ik voor een baas werk of wil ik verder gaan zoals ik nu bezig ben, dus in het eigen bedrijf.
Blijft moeilijk. Een baan bij een ander is ´zekerder´, maar de vrijheid die je dan weer hebt met je eigen bedrijf is ook wel heel erg lekker.
En vandaag ging het eigenlijk best lekker.
PC nagekeken en met een klein beetje hulp van Paul (handig die telefoons!) geconstateerd dat de harde schijf kapot was. Nieuwe harde schijf ingebouwd en alle programma´s weer geïnstalleerd. Daarna zou ik ook nog bij Tresor het draadloze gebeuren gaan oplossen, maar alhoewel Paul een hele schriftelijke uitleg had gegeven, kwamen we er achter dat hij vergeten was dat dit op dit moment vrijwel alleen gedaan kan worden met zijn laptop en die ligt in ..... Heerlen. Het kan wel anders, maar dat is een stukkie ingewikkelder en dat wilde hij mij dan ook weer niet aandoen.

De kinderen zijn heel lief geweest. Hebben geholpen met tafeldekken, Sabine is daarna netjes huiswerk gaan maken, terwijl Joris met de Wii is gaan spelen.
Superlief die twee. Tegen een uur of zes werden ze wel erg vervelend. Na het eten drukte zullen we maar zeggen.

Ik vond het inbouwen van die schijf wel weer erg leuk om te doen.
O ja, ik heb ook nog een laptop dood moeten verklaren. Tja blikseminslag... daar kunnen electrische apparaten niet altijd even goed tegen. Dus snel met de klant overlegd en via Paul een nieuwe besteld, zodat we van het weekend die man weer aan een werkend apparaat kunnen helpen. Tja, het is een goede klant van ons, met eigen bedrijf dus het moet echt zo snel mogelijk. Daar proberen we ook echt voor te zorgen, dat de mensen met een bedrijf als het even kan dezelfde dag en anders zo snel als maar mogelijk is, geholpen worden.
Niet kunnen werken, betekent nu eenmaal geen geld en dat kan niet.

Nadeel is dat ik nog totaal niet toe ben gekomen aan het werk aan de taart die ik 15 juni af MOET hebben. Maar ja, bedrijf gaat voor, dan volgende week als Paul er weer is maar helemaal in dat werk duiken en niets anders doen dan taart maken. Ons bedrijfje moet nu eenmaal ook blijven draaien.
Maar met een beetje geluk is het vanaf morgen weer rustig. Dan hoef ik alleen nog maar wat rekeningen naar de post te brengen en kan me verder op de taart gaan storten.