In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, juni 06, 2007

Tja, ik kan natuurlijk wel denken dat ik het rustig heb...

maar dat betekent niet dat het zo is.
Nadat ik het er vanochtend even van het genomen door rustig aan op te starten (bakkie thee, even de reclamefolders lezen) ging de telefoon.
Vaste klant aan de lijn wiens internet niet meer ging alhoewel de draadloze verbinding uitstekend was. Paul snel gebeld, ik had wel het vermoeden dat er dan ergens een router een reset moest krijgen, maar waar was ik even kwijt.
Gelukkig weet Paul dat precies dus ik kon opbellen naar de hoofdpersoon daar zodat die de router kon resetten. Toen nog even langs degene die had opgebeld en ruim anderhalf uur en drie bakken thee met koekjes later kon ik daar weer weg (niets verdiend, want tja vaste klant en het euvel was met het telefoontje naar de ander verholpen). Ik stond daar net op het punt om weg te gaan toen er iemand anders belde dat z´n laptop het niet meer deed en of ik die kon repareren. Natuurlijk gezegd dat ik er graag even naar wilde kijken. Dat gedaan en bij mij deed het ding het gewoon. Alles gecontroleerd, maar het ging allemaal als een speer dus die kon ik ook na een goed half uur opbellen dat z´n laptop het gewoon doet. Tja, daar ga je dus ook niet echt veel voor vragen, dus uiteindelijk met een goeie halve ochtend werk 5 euro verdiend :)
Ach, het is weer positieve feedback moet je maar denken.
Toen nog even een afspraak gemaakt voor Paul met een andere klant waarbij er nog wat kleine probleempjes waren met het netwerk, waarna de post kwam met mijn 2e boek uit amerika (The way of Wilton cake decoration). Vakliteratuur voor taartenmakers en met de overstroming was ik ze kwijtgeraakt. Het is weer een investering, maar nu heb ik die twee vakboeken tenminste weer (het zijn er eigenlijk 3, maar deel 2 was nog niet in de verkoop op Ebay en is naar mijn mening ook het minst interessante boek).

Toen moest ik de kinderen alweer op gaan halen. Moest bij de juf van de kleuterschool weer vertellen wat ik vandaag gedaan had voor klanten (vind ze waanzinnig interessant) en toen weer snel naar huis.
Lekker een omelet gegeten met chinese groenten, kroepoek, een restje satésaus en kerstomaatjes, waarna Sabine nog even snel gitaar ging oefenen, want die heeft om 14.00 uur natuurlijk les.
Ik zat nog niet in de kelder om de was te doen en de post te checken toen de buurvrouw voor de deur stond. Ze zijn daar het oude huis aan het leegruimen en hadden nog het een en ander aan computerzooi staan.
Ik heb daar de meest interessante zaken uitgehaald (vooral kabels en schroefjes) en de rest mag de container in.

Eigenlijk moet ik nog bij twee mensen langs voor computerzaken, maar die zijn niet zo dringend en eerlijk gezegd begin ik een beetje nerveus te worden voor wat betreft de taart voor de 15e. Ik heb al een houten plaat gevonden en ga die zo uitmeten en zagen. Zonder bodemplaat kom ik nergens en het moet een vrij sterke zijn omdat de cake relatief groot wordt.
Nu dus maar hopen dat er geen mensen meer gaan bellen, dan kan ik tenminste verder met belangrijke zaken haha!