In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, juni 19, 2007

kamertjes bouwen of hoe heet het ook al weer

Na het ontbijt de kinders weer snel naar school gebracht. We komen er momenteel slecht uit met die warmte en dan koelt het hier ´s nachts tenminste af!
Toen de bovenverdieping maar weer eens gaan poetsen. Dan blijft het daar tenminste een beetje op orde. Voor de rest moet ik proberen de benedenverdieping ook op te ruimen. Ach, met elke dag een beetje kom je ook ergens dus dat doen we dan maar.
Tegen een uur of elf werd ik door Christoph gebeld met de vraag of Paul er niet was. Nee die is er deze week niet. ****, maar ik moet de computer omzetten vanwege de ombouw van het buro. Kan jij het ook? Tuurlijk joh, ik bel Paul wel even met de vraag wat er precies moet gebeuren en dan laat ik van me horen.
Eigenlijk weer heel simpel, als je maar weet wat er moet gebeuren.

Tussen de middag had ik vanwege het warme weer niet teveel heisa van het eten gemaakt. Met z´n drietjes 1 pizza met daarop een käsekrainer in stukjes en wat sliertjes hete peper. Daarbij een bak salade en als toetje trifle.
Het ging er allemaal in als koek dus moeders was weer blij :)

Sabine ging na het eten weer snel aan haar huiswerk, waarbij ik heb voorgelezen zodat zij makkelijker kon schrijven. Om 2 uur moesten Joris en ik naar de camping om de computer aan te sluiten. Daar vonden we Christoph die drijfnat stond te wezen bij het afbikken van tegeltjes. Sleutels gekregen en het zwikkie geregeld.
Daarna weer naar huis om Sabine weer te helpen met huiswerk maken.
Even later werd er aangebeld. Daar stond Babette van het reisburo die even een handje nodig had bij wat spullen in haar auto tillen. Geen probleem, dus dat even snel gedaan. Tja, toen besloten Rafael en Joris dat ze met elkaar wilden spelen dus Joris mocht lekker met ze mee.
Waarop Sabine en ik besloten dat we dan even gezellig op de camping zouden gaan kijken of Ruud en Meity er waren. IJsjes meegenomen, want met die hitte gaat dat er bij iedereen wel in.
Eerst even een ijsje het oude buro ingemikt. Met die warmte gun je per slot van rekening iedereen een ijsje.
Helaas was de familie er niet, waarop we besloten even verder te rijden om te kijken of ze misschien een wandelingetje over de camping aan het maken waren. Ook dat waren ze niet, maar we zagen wel dat kennissen Gerhard en Evi er waren. Sabine was meteen helemaal blij waarop ik heb besloten dat we dan daar gezellig langs zouden gaan.
Gerhard en Evi vonden het superleuk dat we er waren dus daar hebben we een hele gezellige middag gehad. Sabine verveelde zich een beetje dus wilde graag een spelletje gaan doen. Het werd het ouderwetse kamertjes bouwen/verhuren hoe noem je het ook alweer?
Op zo´n ruitjesblad en dan moet je steeds een lijntje tekenen en proberen een vierkantje te sluiten waar je dan jouw tekentje in mag zetten.
In ieder geval heeft Sabine glorieus gewonnen. Ik moet eerlijk zeggen dat dat volgens mij veel te maken had met het feit dat ze na Evi kwam en Evi het erg zielig vind als kinderen verliezen...., maar ze is ook wel goed hoor.
Tegen een uur of zes weer weggegaan om Joris op te halen. Die was al weggebracht, wat ik bijzonder vond omdat ik niet thuis was. Thuisgekomen was er geen Joris, dus via Paul het nummer van Babette achterhaald (we waren zo dom geweest om geen nummers uit te wisselen dus konden mekaar niet bellen) en die gebeld. Waarop zij me vertelde dat Joris gewoon bij mijn buurvrouw was :) Maar die had mij niet zien thuiskomen, dus dat was weer een prachtig misverstandje.

Klein hapje gegeten, Sabine haar rugzak voor de wandeldag van morgen klaargemaakt en mijn liefdes in bed gebonjourd. Helaas slapen ze nu nog niet, tja licht en warmte is nu eenmaal geen goede combinatie dus het zal morgenochtend wel weer lastig zijn om uit bed te komen.
Denk dat ik zelf ook niet al te laat naar bed ga, ben ook behoorlijk moe.