In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, juli 11, 2007

Mooie spreuken

Vandaag weer eens een vroege log. Weliswaar niets nieuws te vertellen sinds gisteravond, maar dat geeft niet.
Ik heb een hele poos terug eens een stel spreukenkaarten gekregen bij aankoop van het een of andere damesblad. Vandaag trok ik zo´n kaartje en vond de spreuken zo leuk dat ik ze graag wil delen.

De eerste van Albert Einstein:
Geniale Menschen sind selten ordentlich, ordentliche selten genial.

Ik denk niet dat ik die naar het nederland moet vertalen, is zo duidelijk! En iedereen die mij kent weet dat ik nu niet bepaald het meeste ordelijke typje ben dus hieruit blijkt dan maar weer dat ik geniaal ben!!!
Dus degenen die commentaar op mijn werk- en opruimstijl hebben.... jammer hoor, maar ik ben nu eenmaal geniaal dus ik kan niet ook nog netjes zijn, hihi.

En de tweede is van Gabriel Garcia Márquez:
Weine nicht weil es vorbei ist, sondern lache weil es so schön war.
(Huil niet omdat het voorbij is, maar lach omdat het zo mooi was)

Ook een mooie wijsheid vind ik, vooral goed voor wat negatiever ingestelde mensen. Kijk ook eens naar de mooie kanten!

Inderdaad nog maar kort voordat we naar NL gaan en een stuk minder internet aanwezig, maar ik wil wel proberen om m´n logjes zoveel mogelijk bij te houden. Moet sowieso regelmatig op internet zijn in verband met m´n vertalingen van de site van de Kitzbüheler Alpen. Dat werk houdt nu eenmaal niet ineens op als ik op vakantie ben dus dan maken we van de nood een deugd en kan ik ook mooi m´n logjes publiceren.
Zal dus wel meevallen met dat saai hoor Anneke

Het weer is vandaag alweer wat mooier dan gister (niet zo moeilijk toen hadden we vrijwel alleen maar regen) en van het weekend schijnen de temperaturen tropisch te worden door een hogedrukgebied boven Afrika dat dan van invloed wordt hierzo.
Dus degenen die nog twijfelen of ze hier naartoe moeten gaan....het weer wordt in ieder geval prachtig!