In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, september 13, 2007

Achtermast gerepareerd en ik ben blij met het tvb!

Woensdagochtend eerst de kinderen naar school gebracht en vervolgens meteen door naar de camping om daar de voorbereidingen te treffen voor het repareren van de achtermast. Was de ladder van m´n schoonvader helaas te kort, moest ik een van die wankele ladders nemen die voor de campinggasten bedoeld zijn.
Ik heb geen hoogtevrees, maar op zo´n wankelig laddertje staan is niet helemaal m´n hobby moet ik eerlijk zeggen. Het zwikkie opengeschroefd en toen op Paul gewacht, die was namelijk nog bij een andere klant bezig.
Toen samen lopen zoeken wat het probleem was, het zag er ernstig naar uit dat de kabel niet in orde was, maar na veel zoeken bleek dat het enige snoertje dat niet hermetisch dichtgetaped was (onderop, wel allerlei schroefdoppen erop) een vochtprobleem had. Daardoor was er een klein verloopstukje helemaal in de stress geraakt en hadden we dus een mooie kortsluiting. Uiteindelijk besloten om de kabel zonder het tussenstukje vast te zetten. Dit keer alles goed dichtgetaped en nu doet alles gelukkig weer wat het moet.
Wel 3 uur bezig geweest, maar eind goed al goed.
Ik hoop wat dat betreft dat de klanten van BrixNet eens begrijpen hoeveel tijd hier in gaat zitten en dat het echt geen goudmijn is! Ik word er zo ziek van dat mensen maar willen dat wij overal binnen 10 minuten zijn en alles eventjes oplossen voor ze. Dat doet de KPN ook niet hoor! Daar mag je blij zijn als ze er binnen 24 uur zijn, maar bij BrixNet moet het allemaal snel. Paul en Petra doen toch hele dagen niets anders dan een beetje feestvieren. Nou mooi niet hoor, we zijn allebei minimaal 6 dagen per week aan het werk en maken gemiddeld meer uren per dag dan de meeste mensen. Dat ik dat niet continu op het log schrijf, tja dat komt omdat het wat mij betreft niet interessant is dat ik weer een werkdag van 10 uur of meer gemaakt heb of dat Paul weer eens 14 uur bezig is geweest.

Ben ik pissig? Ja dat ben ik, ik ben het zo zat dat mensen de gigantische service die wij leveren niet eens waarderen. En dan ook nog samen moeten werken met die *** van een Widauer die zich nooit aan afspraken houdt en me behandelt alsof ik een stuk vuil ben (had vandaag een afspraak en dan is hij er gewoon niet en neemt niet op als ik bel). Goed, die laatste is gewoon stinkjaloers dat het ons zo goed gaat en hem niet, weet ik wel maar is niet leuk.

Zo, dat was mijn bozigheid, verder met de rest van het verhaal.

Om 11.00 uur moest Paul nog wat dringende zaken voor klanten afmaken, waarna hij Joris van school is gaan halen. Snel gegeten en toen naar Wörgl.
Daar Paul afgezet en zelf weer snel naar huis. Dochterlief moest haar huiswerk nog maken en om te zorgen dat dat ook echt gebeurt, ga ik ernaast zitten.
Omdat ze weer eens een schrift vergeten was, moest ze bij een vriendinnetje langs en is daar meteen blijven spelen. In die tussentijd hebben Joris en ik het huishouden weer een beetje bijgewerkt en nog snel wat vertaalwerk gedaan dat echt veel haast had.

Na het avondeten zijn de kinderen in bad gegaan en ben ik Harry Potter weer ingedoken. Oei oei wat spannend, tussentijds de kinderen in bed gelegd (Joris heeft niet eens gezeurd dat hij vroeger naar bed moest dan Sabine) en toen tot een uur of 11 verder gelezen.

Vanochtend moest ik dan langs de camping, maar omdat mijn fijne contactpersoon er dus niet was, ben ik doorgegaan naar het tourismusverband. Daar was ik door gebeld of ik a.j.b. vandaag langs kon komen. Bleek dat ik de nederlandse vertaling van de folder over deze regio na moest kijken. Goed dat ik dat gedaan heb, want er stonden nog heel wat kleine (typ)foutjes in. Zulke lieve mensen zijn dat daar echt. Heb in het half uurtje dat ik daar was wel 3x thee aangeboden gekregen :)
Toen terug naar de camping en afgesproken dat ik dan morgen langs kom. Ik ben benieuwd.

Ook opgebeld door de cheffin van de raiffeisenbank. Haar thuis-pc wil niet meer en of ik wil kijken wat er aan de hand is en eventueel een offerte wil maken voor te repareren zaken danwel overspoelen van data naar een nieuwe pc. Ze was een heel klein beetje verbaasd dat ik dat soort zaken ook kan, maar blij dat ik het wil doen :)
Verder nog ontzettend leuk nieuws: ik ben net opgebeld door het marketingburo van de kitzbüheler alpen/wilder kaisergebied. Of ik ook hun website naar het nederlands wil vertalen! Dat is www.kitzalps.com waar ook heel veel informatie opstaat over deze regio. Natuurlijk wil ik die ook graag vertalen! Ik maak eerst een offerte voor ze n.a.v. de site die ze al hebben en verder bereken ik net als bij ons tourismusverband gewoon de uurprijs. De opdracht heb ik al binnen, we zetten ´m nu dus alleen nog op papier! Gaaaaaaf!!!! En ik heb er niet eens wat voor hoeven doen. Ik ben zo blij, zo blij.

Ga ik nu snel verder, want mijn vertaalwerkzaamheden voor vandaag heb ik nog niet gedaan en dat zou wat slordig zijn ;)

1 Comments:

At 15 september, 2007 13:51, Anonymous Anoniem zei....

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 

Een reactie posten

<< Home