In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, september 06, 2007

Het regent, het regent, de pannetjes worden nat

Sabine kwam gisteren inderdaad iets na 10 uur thuis van school. Kletsnatte broek en heel koud. Dus snel natte kleren uit, goed warm gewreven, bak thee met ontbijtkoek (overblijfsel van de familie die langs was geweest) en even lekker bij de verwarming.
Toen heeft ze heel ijverig haar gitaarspel zitten oefenen terwijl ik een stapel aan het wegstrijken was. Van buitenspelen komt momenteel niets, want het regent vrijwel aan 1 stuk door.

Tussen de middag lekker simpel gegeten (soort stoofpotje van aardappels, paprika, ui, peper, zout, knoflook, bouillonblokje, frankfurters in stukjes), maar goed vullend en lekker warm. Een eenvoudige doch voedzame maaltijd zou heer Bommel zeggen.

´s Middags ook weer de gewone huishoudelijke klussen en terwijl Sabine nog wat schoolspullen aan het kopen was, hebben Joris en ik Paul bij een klant afgezet en zijn wij naar de Hofer gereden om boodschappen te doen.
Met een halve auto vol (oké dat gaat snel bij een Clio, ik geef het toe) zijn we weer naar huis gereden. Daar goot het ondertussen zo hard dat we de auto met boodschappen maar buiten hebben laten staan totdat de hoeveelheid water wat minder werd. Ik ga me toch echt niet doornat laten regenen als het niet nodig is!

Nu de kinderen weer naar school gaan, heb ik de fruitschaal maar weer eens ingesteld. Daar was van de zomer veel te weinig van gekomen dus te weinig fruit gegeten. Nu kunnen ze als ze thuiskomen of ´s middags trek hebben even lekker een hapje nemen (en ik ook) en dat is wel zo gezond.
Na het eten met z´n vieren nog een spel Mario Party gedaan (voor de insiders Shy Guys Wunderbahn) en toen de kids weer snel naar bed gedirigeerd. Wij zijn daarna weer richting kelder vertrokken om nog het een en ander aan werk te doen, want dat blijft (vooral voor Paul) maar doorgaan.

Vanochtend redelijk rustig opgestaan, want ik had vrijwel alles gisteravond al voorbereid, wat scheelde want Sabine moest weer haar hele hebben en houwen mee naar school en dat is een hoop kan ik je zeggen.
Dus als halve vrachtwagen richting school gereden en Sabine maar even geholpen met de spullen naar de klas dragen. Ik mocht natuurlijk niet mee de klas in, want dat is not-done, maar nu heeft zij tenminste niet met al die zooi hoeven slepen. Dat is maar goed ook, want dan is ze helemaal niet meer vooruit te branden.

Ook Joris had spullen nodig voor school. Een doos met kleurtjes (maar hij wilde geen doos, hij heeft zo´n prachtig pennenetui in dezelfde print als z´n schooltas dus daar moest het in) en een kartonnen opbergmap. Die laatste hebben we nog niet, maar daar zorgen we van de week wel voor.

Verder zorgt de regen bij ons weer voor enige overlast. Bij de een na laatste traptrede van de kelder komt er namelijk water naar binnen. Erg vervelend, want er staat binnen de kortste keren een aardige laag. Dus daar gaan we de huisbaas maar eens mee confronteren. Tot dan mik ik er steeds een dweil of een oude handdoek neer om te zorgen dat we met droge voeten naar beneden komen. Ik moet er toch niet aan denken dat alles hier weer onder water komt te staan en we opnieuw moeten beginnen met alles inrichten enz.

Ook zijn we nog even bij de beek wezen kijken die afgelopen jaar uit is gebroken. Dat ziet er daar vrij goed uit, alhoewel de boerderijen daar alweer overlast hebben van ander water dat gezellig een nieuw beekje heeft gevormd.
Daar was alweer een graafmachine bezig om de ellende een beetje binnen de perken te krijgen. Wij krijgen er zo te zien in ieder geval geen last van, het water kan nog naar allerlei kanten weg voordat het bij ons is. Maar goed, je weet natuurlijk maar nooit, dus we houden het zaakje wel in de gaten.