In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

vrijdag, september 14, 2007

Soms zijn er van die dagen

dan lijkt het wel alsof je geluk niet op kan!
Na het akkefietje van gisterochtend ging verder eigenlijk alles hartstikke lekker.
Eerst de vertaling die ik bij het tourismusverband mocht komen doen, toen dat telefoontje over de vertaling van de Kitzalps pagina´s.

´s Middags werd de pc gebracht die ik moest nakijken en eventueel repareren.
Het ding wilde absoluut niet meer opstarten, nou ja bleef eigenlijk continu opstarten maar kwam niet verder en na enig onderzoek (harde schijf uitbouwen en extern aansluiten) bleek dat de harde schijf flink overleden is. Met de man in kwestie gepraat en daar is uitgekomen dat hij graag een nieuwe harde schijf ingebouwd wil hebben. Die heb ik nu dus voor hem besteld en als die binnenkomt dan moet ik zorgen dat daar Windows XP op wordt geïnstalleerd en de pc bedrijfsklaar wordt gemaakt. Als Paul dan weer terug is, gaan we samen kijken of we nog data kunnen redden. Dat is dan weer iets daar heb ik nog geen kaas van gegeten. Maar was wel heel leuk om zo met dat werk bezig te zijn.

Voordat we het wisten was het alweer 4 uur en zijn we naar de camping gereden waar we met opa en oma hadden afgesproken. Het was de laatste dag dat ze daar zouden zijn, dus wij gingen daar eerst nog een paar potjes pesten en bleven vervolgens gezellig eten.
Natuurlijk had oma veel te veel gemaakt, dus het overschot hebben wij dankbaar mee naar huis genomen :)

Thuisgekomen eerst nog een kopje thee gedronken en toen Joris naar bed gebracht. Sabine en ik hebben nog een half uurtje gekletst en toen was het ook haar beurt om te gaan slapen.
Ik ben snel de kelder ingedoken om de Kitzalps-site door te spitten en een passend aanbod te kunnen maken. Dat had ik om half 10 klaar en heb deze keurig verstuurd. Ben benieuwd naar de reactie, ik verwacht eigenlijk dat ik vandaag danwel maandag wat van ze hoor. Ik verwacht ongeveer 80 uur met die site (zoals deze gister was) bezig ben dus dat is weer een lekkere hoeveelheid werk.

En dan vergeet ik nog bijna het andere leuke nieuws te vertellen.
Wij hebben ongeveer anderhalve week geleden een advertentie opgehangen voor een poetsvrouw en gisteren hebben 2 vrouwen gebeld die allebei graag even wilden komen praten! Dus maandagmiddag heb ik de 2 dames ingeplanned (eerst het huis nog enigszins op orde maken, want er zijn weer eens een paar bommen ontploft) en met een beetje geluk wil 1 van de 2 volgende week meteen beginnen. Dat zou zo fijn zijn, dan kan ik me tenminste volledig op het computer- en vertaalwerk storten zonder continu het huishouden in m´n achterhoofd te moeten hebben.

Ik kan vertellen dat ik gisteren heeeeeerlijk vrolijk ben gaan slapen!

Vanochtend zou ik weer naar de camping gaan, maar deze keer belde Christoph netjes af dat hij het niet redde. Kijk dan vind ik het niet erg als het niet lukt, er kan altijd iets tussenkomen.
Dan ga ik mij nu weer op de berg strijk werpen die er ondertussen weer ligt en de rest van de dag kom ik vermoedelijk ook wel door :)