In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

vrijdag, november 30, 2007

Paul en de Teufi

Om half 1 ´s nachts van woensdag op donderdag kwam Paul weer thuis na een lange rit.
Donderdag werd er natuurlijk niet uitgeslapen, per slot van rekening moesten we gewoon weer naar school en aan de slag.
Om half negen was Paul alweer gespot en dat betekende werk. Hij heeft gisteren dan ook de hele dag mogen werken, wel tot kwart voor elf ´s avonds! Was een beetje lang, maar vooruit.

Ik heb weer wat nieuwe lijstjes voor de boekhouder bij mekaar verzameld die nu netjes in het mapje voor november zitten. Daar begin ik uiterlijk maandag aan. Probeer het nu echt zo goed en snel mogelijk bij te houden, zodat we niet meer met zo´n gigantische achterstand komen te zitten, daar werd ik ook niet blij van.

Ook besloten dat we nu gaan beginnen met het bijhouden van een urenlijst. Dan kunnen we voor onszelf (en indien nodig voor het finanzamt) bijhouden hoeveel uren Paul eigenlijk maakt voor service/garantie, voorbereidend programmeren en studie. Zeker voor het Finanzamt handig i.v.m. eventuele zwartwerk-vermoedens. Nu moeten zij dat weliswaar bewijzen, maar toch. Voor onszelf vind ik het ook heel belangrijk, omdat je na een week hard werken je wel eens afvraagt hoe het komt dat je maar 4 rekeningen kunt sturen en je echt elke dag van 8 uur ´s ochtends tot een uur of half tien ´s avonds bezig bent geweest.

Vandaag was Paul ook alweer op tijd op pad, dit keer naar een klant in Kirchberg. Daar moeten we nu een aanbod voor een draaibare camera maken (zo een als op de camping staat), de man was super enthousiast hierover.
Ik heb een rustig dagje gehad, niet veel werk en ook niet veel zin, dus rustig aan gedaan.

Vanavond vanaf 7 uur gaat het weer van start, dan moet Paul in de Papalapub aanwezig zijn in verband met het Teufifest dat om 8 uur gaat beginnen. Ik ga er naartoe gewapend met camera in verband met foto´s voor de homepage van de duiveltjes. Ook de kinderen gaan gezellig mee en er hebben al heel wat kennissen gemeld dat ze ook komen! Dat gaat weer gezellig worden!