In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, november 21, 2007

T-Mobile Web´nwalk in Brixen?....Vergiss es!

Computers maken is nog niet zo makkelijk. De ene had ik wel vrij snel aan de praat, daar wacht ik nu op de levering van een anti-virus pakket.
Bij die van de man van mijn hulp was het helaas helemaal niet makkelijk. Die heeft zo´n USB-Stick gekocht waarmee je overal zonder vaste internet-aansluiting zou moeten kunnen internetten.
Hele computer overhoop gehaald, met Paul overlegd, met de man zelf ook nog anderhalf uur achter de pc gezeten (hij weet er zelf veel van, deed alleen alles wat ik ook al had gedaan en dan kom je niet verder) en uiteindelijk besloten dat ik toch de helpdesk van T-Mobile maar weer eens zou gaan bellen.
Dat heb ik uiteindelijk vanochtend kunnen doen, gisteravond om 8 uur waren ze er niet meer, de luilakken :-) (hihi, grapje). Toen kreeg ik iemand aan de lijn die wist waar ze over praatte en met haar alles nog een keer doorgelopen. Volgens ons allebei zou het normaalgesproken moeten werken, maar... wij zitten hier in een zogenaamd outdoor-gebied. Daar werkt de ontvangst alleen buitenshuis redelijk, binnenshuis is eigenlijk onmogelijk. Tja daar zitten dan uren werk in....
Ze heeft aangeraden de stick weer terug te brengen (tja het ding heeft 2 dagen goed gewerkt en daarna niet meer), omdat hij gewoon geluk heeft gehad dat er 2 dagen ontvangst is geweest! De man is er natuurlijk niet zo heel blij mee, maar ik kan niets meer voor hem betekenen. Als ze bij T-Mobile zelf al zeggen dat de kans dat het werkt heel erg klein is, dan kan ik die niet beter maken voor hem.

Vervelend, maar ja, je moet ook wel eens vervelend nieuws brengen. Was zelf natuurlijk alweer helemaal opgefokt omdat het me niet lukte en ik de fout dan vrijwel automatisch bij mezelf leg. Dom, weet ik, maar ik werk eraan zullen we maar zeggen :)

Vanochtend weer heerlijk met de kinderen naar school gelopen en nu op dag 3 gaat het tempo al omhoog! Daar ben ik echt ontzettend blij mee. Nu zorgen dat we dit ook volhouden als de auto weer voor de deur staat, is veel beter voor ons. Dan mogen we alleen nog met de auto als het regent of Sabine met 2 tassen naar school moet of van school komt (gebeurt ook wel eens een keer, maar niet vaak). Lijkt me een goed voornemen.

Tussen de middag eten we lekker de restjes van de afgelopen twee dagen gecombineerd. Pannenkoeken gevuld met een heerlijk aardappel, groenten, gehakt mengsel. Restje kaas erover, in de oven en smullen maar! Ik heb nu alweer trek.