In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, november 25, 2007

saai weer

Tjonge jonge wat vliegt de tijd toch, alweer zondag en m´n laatste logje was woensdag...

Woensdagavond had ik het ff gehad en heb Andi gevraagd of hij geen zin had om een glaasje te komen drinken in Tresor. Andi zou Andi niet zijn als hij daarop geen JA had gezegd. Dus gezellig gekletst, dart gespeeld en om elf uur weer naar huis, het is per slot van rekening gewoon een doordeweekse dag.

Donderdag, even nadenken, o ja, ik ben langs de boekhouder geweest met de spullen die ik nog had liggen, daarna langs de camping om geld op te halen (zat jammer genoeg niet de kassa, dan maar een ander keertje langs), bij Haus Tirol langs om een kabeltje aan te sluiten en software op te spelen. Helaas is dat laatste niet gelukt, vermoedelijk toch een brandfoutje bij de CD. Moet ik nog nakijken, is niet het allerbelangrijkste gelukkig. Toen doorgelopen naar de plaatselijke loodgieter (vriendje Christian, alleen was hij er helaas zelf niet, die jongen heeft het druk) om daar de computer in het magazijn te bekijken die niet meer verder wil. Nou, daar is wat meer aan de hand dan alleen en klein foutje en dat kon ik daar dus niet oplossen en daar ik geen auto heb, kon ik het ding ook niet meenemen. Maar eens kijken of ik Christian maandag zo gek kan krijgen dat hij de printer even langsbrengt, per slot van rekening kan Paul daar ter plaatse ook niets doen, dit moet echt in een testomgeving gebeuren. Mijn gevoel zegt dat de harde schijf wel eens overleden kan zijn...
´s Middags vertaalwerk gedaan en voor ik het wist was het alweer avond.

Vrijdag had ik een beetje een baaldagje, het liep allemaal niet zoals ik wilde en ik kon maar niet wakker worden. Dus een beetje rondgelummeld, er is per slot van rekening altijd wel iets te doen.
´s Avonds had ik geplanned om op tijd naar bed te gaan, maar daar kwam uiteindelijk niets van terecht.
Om kwart over negen belde Andi of ik naar Tresor kwam en tien minuten later kwam er een sms-je van Katharina of ik....naar Tresor kwam :) Dat is me toch lekker zeg, wordt je gewoon door 2 vrienden gevraagd om langs te komen!
Lekker gek lopen doen en lopen kletsen. Samen met Georg (broer van Katharina) Andi lopen plagen. Georg beweerde met een stalen gezicht dat ik volgens hem toch echt een italiaanse ben en geen nederlandse. Andi hem maar ervan proberen te overtuigen dat ik uit Nederland kom, totdat Georg en ik het niet meer hielden van het lachen. `Gemeen mens` jullie kennen mekaar allang zeker, je hebt mekaar niet net voor de eerste keer ontmoet, oh wat gemeen zijn jullie! Hihihi, ja dat klopt....

Toen zijn Andi en ik naar Papalapub verkast waar de rest later ook nog gezellig langskwam. Nadat Andi mij in Tresor had verslagen (met wel 1 hele punt) met darten, heb ik hem even een paar potjes ingemaakt met nageln. Tja kom zeg, ik laat me niet zomaar afmaken natuurlijk. Daar ook weer moeten dansen met Fritz, ach hij danst een stuk beter dan ik dus dan is het niet zo erg en natuurlijk vreselijk gelachen met z´n allen.
Tegen half drie is Andi naar huis gegaan en de Niedinger hebben het tot een uur of vier volgehouden. Ik wilde toen nog even m´n glas water leegdrinken om de rest van de alcohol te verdunnen toen ik van Chris alweer een Jägermeister in m´n mik geschoven kreeg. Daar werd ik even niet lekker van moet ik toegeven dus snel naar de wc.....
We zaten nog met een heel klein groepje, was erg gezellig en toen mijn water net op was stond er ook alweer een vol glas voor me en ik mocht echt niet weg van Chris. Ach, gezellig is gezellig dus ik ben blijven zitten. Om een uur of vijf was de rest ook bijna allemaal weg, dus de barmensen gingen opruimen terwijl ik met een kennis heb zitten praten wiens vader afgelopen jaar overleden is (wij zijn toen ook naar die begrafenis gegaan). Hij zit daar nog heel erg mee en leeft op de automatische piloot, gelukkig voor hem ben ik in dit soort gevallen een goede toehoorder en ook troosten kan ik vrij goed dus dat heb ik ook gedaan.
Uiteindelijk zijn we om zes uur naar huis gegaan, de kerkklokken begonnen alweer te luiden voor de ochtendmis....

Nodeloos te zeggen dat ik zaterdag niet bepaald veel heb uitgevoerd. Ik dacht ´s avonds nog een afspraak te hebben, maar dat blijkt volgend weekend te zijn dus ik ben ook heerlijk op tijd m´n bed ingedoken. Sabine toen nog even gemaand ook te gaan slapen (tien uur vind ik echt een mooie tijd voor haar in het weekeinde) en volgens Sabine sliep ik vervolgens eerder dan zij.
Joris vond ik ´s nachts naast me in bed, die had zich blijkbaar alleen gevoeld en natuurlijk ook vandaag weer heerlijk uitgeslapen.

Vanmiddag nog gekeken of ik de printer die zaterdag was afgeleverd kon repareren, maar het ding geeft een paperjam en ik kan toch echt geen stukkie papier zien. Alleen is het bij deze printer (Canon Pixma MP 150) onduidelijk hoe je ´m open moet maken en daar ik het ding niet bij voorbaat al wil slopen, maar even de supportafdeling van Canon Oostenrijk aangeschreven met de vraag hoe ik dat het beste kan doen. Alhoewel ik me afvraag of het niet goedkoper is om gewoon even een nieuwe printer te kopen, die dingen kosten vrijwel niets en voordat ik er 2 uur mee bezig ben en de kosten hoger oplopen dan de nieuwprijs neem ik nog wel even contact op met de eigenaresse.

Dit was tot zover het nieuws van deze kant, moet nog wat administratie verwerken en eigenlijk wil ik ook eens gaan beginnen aan het opruimen van de computerpuin hier beneden in de kelder. Zou wel fijn zijn als dat ook eens geordend is, dat werkt zo´n stuk prettiger.