In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, november 05, 2007

Bijna vergeten

Tjonge jonge, bijna vergeten dat ik vandaag nog geen logje heb geschreven.
Was ook weer een druk dagje.

Eerst de kinderen weer naar school geholpen (wat een gemopper weer, vooral van Sabine), toen spullen bij mekaar geraapt om weer wat wassen te gaan draaien op de camping. Daar aangekomen bleek het buro dicht te zijn, alhoewel Christoph wel aanwezig was. Ik natuurlijk even luidkeels: ah nee hè, geroepen want ik wilde de was graag weghebben. Wilde al weggaan toen ik zag dat Christoph keek en ben toen toch maar naar binnen gelopen (leverde me net zo´n boos gezicht op als dat ik niet naar binnen was gegaan, dus ach..). Op zijn vriendelijk vraag: ja, wat mot je? naar wasmuntjes gevraagd die hij niet bleek te hebben. Dan ben ik niet moeilijk dan ben ik ook meteen weer weg ook natuurlijk.

Thuisgekomen weer wat administratie bijgewerkt en vervolgens met Paul naar het postkantoor, tussenstop bij de vvv waar Paul naar binnen werd geroepen en vervolgens naar de bank om daar wat zaken om te laten zetten. We hebben de zakelijke en privé rekening nu gescheiden zodat we de boekhouder niet voor niets hoeven te betalen. Duurde wel even want we waren helaas aan de beurt bij de meest langzame bankbediende hierzo. Daarna dus maar even een kopje thee bij Café Central gehaald en daarna door naar huis. Daar waren we bijna toen ik gebeld werd door de chef van de vvv (tourismusverband) of ik langs kon komen om wat te vertalen. Natuurlijk kan dat dus daar heb ik voor de middag een afspraak gemaakt.

Paul was ondertussen ook alweer door jan en alleman opgebeld dus die kon vrij snel weer door. Ik heb ondertussen een pompoen-knoflooksoep gemaakt, die door de kinderen met gejuich werd ontvangen (Paul vindt het niks, alhoewel dat vooral in z´n hoofd zit, en heeft het laatste beetje aan Joris geschonken). Daarna eventjes uitbuiken, de was klaarleggen voor de poetsvrouw, Paul was ook weer met spoed weggeroepen en daarna ben ik naar de vvv gegaan. Sabine heeft de poetsvrouw verteld dat ik graag wilde dat ze de strijk wegwerkte en gelukkig was Paul ook weer snel thuis.
Ik ben tot kwart over vier bezig geweest met de vertaling van het winterweekprogramma (de brochure-versie) en heb vervolgens nog heel gezellig staan praten met de meiden daarzo die vonden dat ik al veel te lang niet langs was geweest.

Kwart voor vijf ben ik weer naar huis gegaan, terwijl Paul onderweg was naar Wörgl om daar een klant te helpen met de server. Sabine weer snel naar de schützen gestuurd en zelf in de kelder weer gaan zitten vertalen. Dit keer het winterprogramma maar dan op internet. Helaas kan dat allemaal niet gekoppeld worden dus ik moet het elke keer weer opnieuw doen. Geldtechnisch niet erg, maar qua uitdaging weer wat minder.

Rond half zeven was Paul weer thuis en hebben we gegeten, waarna hij weer weg moest. Dit keer naar de bijeenkomst van de Kaslachpass in Café Central waar hij foto´s moet maken voor de website die we dan vervolgens weer moeten verwerken in de website.
Ik heb nog even een kopje thee met de kinderen gedronken en toen was het ook voor Joris weer bedtijd.
Sabine gaat gelijktijdig naar bed, maar die mag dan nog lekker een hele tijd lezen terwijl Joris moet gaan slapen.

Zelf weer de kelder ingedoken voor de internetvertaling en daar ben ik net mee opgehouden. Morgen nog een klein beetje en dan ben ik hopelijk weer helemaal bij.
Maar eerst morgenochtend om half negen nog naar het vvv om daar in weer een ander systeem het ..... winterprogramma voor de derde keer te vertalen.
Ach, we zijn van de straat, dat is ook belangrijk.