In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, december 24, 2007

Hoogseizoen

Zo, het hoogseizoen is weer begonnen en dat merken we!
Nog wel het e.e.a. aan werk, maar de allergrootste stress op computergebied is voorbij. Kan natuurlijk zijn omdat het weekeinde is geweest en het nu kerst is, maar goed een beetje meer rust in de tent is ook wel lekker.
Vooral natuurlijk omdat Paul sinds zaterdag weer volop aan de slag is als Après Ski DJ in de Papalapub. Het loopt daar storm momenteel, al twee dagen een team dat om half 8 volledig uitgeput, maar zeer voldaan is vanwege het vele heen en weer rennen om de drank aan te slepen. De zaak staat helemaal vol en de stemming komt er ook goed in.
Paul en ik zijn blij dat hij in de afgelopen tijd veel tijd heeft geïnvesteerd in het uitbreiden van de nederlandse muziekselectie. Het in NL in de Free Record Shop bivakkeren in de pauzes heeft gezorgd voor een flink gegroeid muziekbestand en het uitgebreid uitzoeken van alle liedjes, het op de hoogte blijven van de nederlandse hitparade, zorgen nu dat Paul eigenlijk alles dat aangevraagd wordt ook kan draaien.
Alleen de eerste dag was hij het lied de Jodel Jump vergeten, maar dat was alles.
Ook een versie van het momenteel zo populaire Goeiemoggel hebben we verzorgd en je merkt dat de mensen het heel positief opnemen.

Allemaal goed nieuws dus op dat gebied.
Gisteravond zijn we gezellig met onze huisgasten naar Schmiedhäusl geweest om te eten. We waren vergeten iets voor ´s avonds te maken en zij waren gelukkig wel te porren voor een hapje uit.
Ze hadden eigenlijk met de kerst wel samen willen eten, maar omdat Sabine en ik daarvoor al zo leuk 2 menu´s in mekaar gezet hadden en tweede kerstdag ook Paul z´n ouders weer aankomen en dan eigenlijk altijd mee blijven eten, wilde ik dat niet.
1 dagje met z´n viertjes vind ik wel zo fijn.

Vandaag had Paul weer het een en ander te doen bij klanten, vanochtend zag ik dat Brixnet op z´n gat lag dus ook dat snel verholpen en verder heb ik me geworpen op het maken van een flinke pan erwtensoep. Er was speciaal voor ons een pakje spliterwten meegenomen vanuit NL (die vergeten we continu te bestellen) en een rookworst had ik nog liggen dus eindelijk weer eens een heerlijke warme hollandse soephap. Ik hang totaal niet aan NL maar heel sommige gerechten mis ik dan wel eens en erwtensoep met rookworst is daar 1 van.

De kinderen hebben zich vandaag heel verdienstelijk gemaakt met het versieren van de kerstboom en de rest van het huis (hebben we toch nog netjes tot vandaag gewacht, vind je dat niet braaf Anneke?), terwijl Paul en ik boodschappen hebben gedaan.
Tjonge jonge wat een hoop stress had het grootste deel van de andere inkopers.
Ik had voor een boodschappenlijstje gezorgd, dus wij waren binnen een klein uurtje weer terug. Het duurde alleen zolang door het vele verkeer op de weg en de lange rijen bij de kassa, anders hadden we het waarschijnlijk in een goed half uur gered.
En als er nu nog dingen zijn die ik niet heb.....jammer dan eten we die maar niet! Ik ga me niet gek laten maken doordat ik iets vergeten ben hoor. We hebben morgen dan weliswaar een 8-gangen menu en 2e kerstdag een 4 gangen menu, maar die zijn allebei relatief eenvoudig en ik heb al het één en ander vervangen door ingrediënten die ik wel kon krijgen.
Geen krabvlees?, dan maar garnalen voor de cocktail. Geen groene gelatinepudding maar wel rode? Dan maken we maar geen gelatine kerstboompjes, maar gelatine kerstballen waarbij ik dan wel een paar dennetakjes opspuit. Dan ga ik echt niet stad en land afzoeken om het ´juiste´ ingrediënt te vinden.

Vanavond dus een lekkere bak erwtensoep met brood als eten en dan komt het helemaal goed.