In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, december 12, 2007

soms ben ik best wel een kneus hoor

Vanochtend maar niet wakker willen worden en het moet toch echt. Mezelf dus weer aan de haren uit bed gesleept en de kinders wakker gaan maken.
Paul was boven gaan slapen, want die lag gisteravond zichzelf in de weg en dan zijn die extra kamers wel erg handig (als er bezoek is, wordt dat toch lastiger).
Joris is echt een genot om wakker te maken; na het "goedemorgen, tijd om op te staan" draait hij zich om en .... hop! wakker is meneer. Sabine is meer zoals haar tante Marieke, dus dat duurt eeuwig voordat daar enige beweging in zit.

Paul heeft de kinderen naar school gebracht, terwijl ik mezelf heb wakker gehouden om de poetsvrouw wat instructies te geven (met de kerstweken logees dus we willen het bovenhuis nu echt netjes hebben) en vervolgens de administratie wat te ordenen.
Tegen half negen kwam al het berichtje dat onze kerstkaarten klaar waren, dus Paul heeft ze opgehaald terwijl ik de rest van de enveloppen heb zitten schrijven.
Stempel erop (die krijg je keurig te leen van het postkantoor), dichtplakken en weg ermee! Moet alleen de stapel voor de camping nog doen, maar daarvan is toch nog bijna niemand aanwezig dus dat kan nog heel even wachten.

Ach ja, daar heb ik ook nog een vraag aan de campingbezoekers: ik ben bezig ons foto-archief uit te zoeken en heb gezien dat ik best nog wel wat mis van de tunnelbouw bij de camping enz. Als er mensen zijn met foto´s zouden die zo lief willen zijn om een kopietje daarvan voor me mee te nemen of evt. via de mail te sturen? (petra.leyten@hotmail.com) Zou ik erg leuk vinden. Alleen digitaal hoor, ik weet van mezelf dat ik die wel bekijk terwijl ik afdrukken netjes inplak en vervolgens nooit meer bekijk.

Nog een paar kleine dingetjes gedaan, maar toen was ik zo moe dat ik toch maar m´n bed ingedoken ben. Wat een kneus ben ik toch zeg, alweer een klein griepje te pakken. Dat is ook een goed voornemen van me: ik ga zorgen dat ik meer naar buiten ga en eindelijk eens wat vitaminepillen ga slikken om m´n weerstand op peil te krijgen. Die is op dit moment overduidelijk meer dan slecht dus het is echt nodig.

Tussen de middag heeft Paul heerlijk penne a la pappa gemaakt, die door de kinderen (en mij) met gejuich werd ontvangen. Joris wilde eerst niet met Paul mee naar huis van Kindergarten, maar toen hij hoorde dat er penne a la pappa gegeten werd... Tante Martina wilde Joris al op Kindergarten laten en dan zou zij wel met Paul meegaan naar huis. Gelukkig voor Martina bleef er nog een portie over en die hebben Paul en Joris dan ook snel naar Kindergarten gebracht. Daar is de portie opgesmuld door Martina en Katharina, die eigenlijk niet wilden geloven dat Paul dat echt zelf gekookt had. Het is toch wat, mijn echtgenoot kan een fantastische penne maken en ook in rostbraten is hij ontzettend goed!

Daarna heb ik nog even de vaat opgeruimd en nog wat kleine rommeltje waarna ik weer mijn bed in moest vanwege een koortsaanval.
Sabine is ook niet helemaal 100% dus die is ook even gaan liggen lezen om bij te komen. Toen hebben we samen het eten voor de twee kerstdagen uitgezocht. Erg leuk om te doen en het gaat me wat worden zeg. Als we alles kunnen krijgen wat we willen dan hebben we op dag 1 een 8!-gangen menu en op dag 2 een 4-gangen menu.

Paul en Joris waren samen naar een klant in Kirchberg, de Schialm, waar Joris uiteindelijk de zoon des huizes vond waarmee hij heerlijk van de berg af heeft gesleed. Gewoon met zo´n klein plastic geval onder z´n billen en dan maar gaan. Helaas voor hem duurde die pret niet heel lang, want Paul was klaar en moest ook weer door naar een volgende klant. Dus die heeft Joris thuis afgezet, waarna hij verder is gegaan.

Sabine en Joris zijn toen samen (nou ja samen, vooral Sabine dus) gaan knutselen voor de kerststal-doos van Kindergarten. Het is een doos die enigszins is ingericht als kerststal en het is de bedoeling dat deze bij elk kind van de klas langsgaat en dat iedereen een figuur erbij knutselt. Er waren al: Jozef en Maria, de 3 koningen, ezel, schaap en os, de kribbe, de ster, een engel, wat hooi enz. Eigenlijk wilden ze nog een engel maken, maar die was te groot geworden voor de doos, dus uiteindelijk is het nog een schaap geworden. Per slot van rekening waren er daar veel van, dus dat vond ik prima.

Na het avondeten hebben we volgens opdracht het kerstverhaal gelezen, liedjes gezongen en de stal bewonderd. Nu is deze weer klaar om morgen mee naar school te gaan en aan de volgende gegeven te worden.
Toen nog een kopje thee gedronken en kerstkoekjes gegeten die we van een klant van Paul hadden gekregen, waarna we Joris in bed hebben gelegd, want daar was geen land meer mee te bezeilen.

Sabine heeft nog lekker op haar gitaar zitten oefenen en is nu aan het kleuren. Paul is naar de DJ-bijeenkomst van de Papalapub. Er moet besproken worden wie er wanneer gaat draaien. Ik heb al gezegd, ik vind alles goed, maar de kerstdagen wil ik graag dat je thuis bent en ook op Joris zijn verjaardag.
Oud en nieuw hadden we al afgesproken dat Paul draait, een beetje noodzakelijk omdat de beide andere heren dan echt niet kunnen en daarbij was het vorig jaar ook heel erg gezellig. Met opa en oma hadden we al afgesproken dat de kinderen dan bij hun in de caravan slapen dus daarover hoeven we ons geen zorgen te maken.

Dan ga ik nu mijn dochter eens naar bed sturen, dan kan ze nog lekker even wat lezen en dan ook gaan slapen. Ga zelf ook maar niet al te laat denk ik zo.