In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

vrijdag, december 14, 2007

Zijn we toch nog nederlanders....

Woensdagavond was Paul ruim op tijd weer terug van de DJ bijeenkomst en daar bleek dat we toch nog een heel klein beetje nederlandser zijn dan we dachten.
Sabine en ik hebben voor de twee kerstdag 2 uitgebreide menu´s bedacht en daarom heb ik Paul gevraagd of hij die twee dagen niet wil gaan draaien.
Moesten ze daar toch even de wenkbrauwen bij optrekken. Hier bij ons in het dorp zijn die twee dagen absoluut niets bijzonders, behalve dan dat ze voor de bevolking die niet in het toerisme werkt vrij zijn.

Ondertussen heeft Paul toch al afgesproken dat hij op 2e kerstdag après ski draait. Geen van de anderen kon en om daar nu echt heel moeilijk over te gaan doen...nee. Dan eten we gewoon een uurtje later.

Met oud en nieuw draait hij tropenrooster. Vanaf half vier après ski en ook de avond/nachtdienst draait hij. Ben benieuwd of het net zo laat wordt als afgelopen jaar (half zeven) of dat het dit jaar iets bescheidener blijft.

Gisteren allebei gewoon aan de slag. Ik weliswaar met continue onderbrekingen, ik kon echt niet achter mekaar doorwerken, de koorts zat me teveel in de weg, maar goed het ging. Paul was weer een groot deel van de dag onderweg, dus we blijven lekker bezig. Ook maar weer eens wat rekeningen geschreven, want ik had op degene die we bij de rechtbank hebben lopen na geen open rekeningen meer. Dus de geldstroom opgedroogd en dat moeten we natuurlijk niet hebben. Alles wat gedaan was dus weer bij mekaar gezocht en de rekening gepresenteerd. Zal wel januari worden voordat we het gros binnenkrijgen, maar wie weet zijn er ook nog mensen die nog wat voor dit boekjaar nodig hebben om af te schrijven :)

Gisteren tussen de middag ook nog wat moois (nou ja eigenlijk niet); ik zat mijn bril te poetsen want die was weer eens een keer vies, breekt m´n montuur ineens uit mekaar! Nu weet ik ook wel dat het ding al een tijdje wat wiebelig was, maar ik dacht dat dat aan het montuur zelf lag, bleek er een lasje niet helemaal goed te zitten blijkbaar. Dus snel naar Wörgl gereden om een nieuw montuur te bestellen. Gelukkig had ik mijn oude bril nog die dezelfde sterkte heeft als m´n nieuwe dus zonder zit ik gelukkig niet dat scheelt, maar maf is het wel.

Vandaag trouwens nog 1 in de lappenmand. Sabine heb ik vandaag thuis gehouden, want die is eigenlijk de hele week al niets waard. Moet elke keer als ze uit school komt, na het eten slapen simpelweg omdat ze helemaal op is. Eigenlijk wilde ze wel gaan, want ze heeft vandaag handarbeid en dat is het enige vak dat ze echt leuk vindt, maar we hebben toch maar besloten dat het beter is als ze thuisblijft.