In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, december 10, 2007

Contact/Kontakt

We beginnen maar eens met de zondag. De zondag was weer lekker lui. ´s Morgens mijn favoriete hobby (lang in bed liggen) uitgeoefend en verder rustig aan gedaan. We wilden eigenlijk ´s middags bij de plaatselijke winkel maar eens een paar nieuwe laarzen, skibroek en nog wat benodigdheden voor me kopen, maar helaas zijn ze toch nog niet ingesteld op de wintertijd en dus lekker dicht op zondag! (hebben ze even gelijk!)

Dat betekende jammergenoeg dat ik niet met Paul en de kinderen meekon om te gaan rodelen. Mijn schoenen hebben in de winter veel te weinig grip dus dat durfde ik niet aan. Wel nog even lekker buiten om het huis gehobbeld om ook even wat van de winter mee te pakken. We hebben ongeveer een half uurtje hele dikke vlokken naar beneden gehad en dat was wel weer eens heerlijk om mee te maken. Toen ben ik dan ook heerlijk kinderlijk naar buiten gelopen om sneeuwvlokken te vangen!

Een kleine twee uur later kwamen Paul en de kids weer thuis en heb ik ze maar voorzien van een flinke beker warme (chocolade)melk. Dat blijf ik zelf altijd het lekkerst vinden na een flinke rodeltocht. Stukje speculaas erbij en klaar was klara!

Paul is nog flink aan het werk geweest (´s ochtends en ´s middags) met een pc van een klant, die had helaas geen vrije zondag.

Vanochtend weer op tijd opgestaan en genoten van de kou. Het is rond de nul graden, dus alles is lekker aangevroren. Goed tegen de bacterieën!
Ondertussen staat de tweede was alweer te draaien en de droger doet ook weer flink z´n best. Het huishoudelijke leven blijft jammergenoeg ook steeds maar doorgaan.

Achter de pc gezeten, kwam er ineens een mailtje via de camping naar mij! Ik was al helemaal verwonderd, dacht dat Christoph misschien hulp nodig had met een vertaling ofzo, maar het bleek een email aan mij gericht via het adres van de camping!
Lieve mensen, dat is niet de bedoeling hoor! Geen idee wat Christoph ervan dacht, maar ik kan me voorstellen dat hij er een ietwat geïrriteerd door is geweest. Daarom en om het feit dat er meerdere mensen zijn die op de een of andere manier niet op mijn logjes kunnen reageren, heb ik aan de rechterkant een contact/kontakt linkje gezet. Als je contact met me op wilt nemen, dan gaarne via deze link.

Dan begint de gewone week nu weer en ga ik eens kijken of er op de site van de kitzbüheler alpen alweer een nieuw stukje vertaalwerk staat.