In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, september 21, 2009

21.09.09 en een beetje 22.09.09

Gisterochtend begon niet echt lekker. Ik kon m´n bed niet uitkomen, Sabine had buikpijn en miste daardoor de aansluiting met de groep, zodat ze in haar eentje naar beneden moest lopen.
We waren vergeten in Joris zijn tas te kijken om z´n huiswerk te controleren (hadden hem op zijn woord geloofd dat hij alles netjes gedaan had) en daar vond ik dus nog een boek dat gekaft moest worden. Ook wilde ik dat hij z´n leesoefening nog snel even zou doen. Daar vond ik ook z´n gymtas ineens en daarbij kreeg ik de mededeling: ja, jullie moeten me leren om mijn veters te strikken.... Hadden we het hele weekend kunnen oefenen, maar meneer had natuurlijk lekker niets gezegd! Moeten we nu vanmiddag hard gaan oefenen, want hij heeft morgen weer gymnastiek.
We kregen een telefoontje van een internetklant dat het sinds gisteren niet gaat, dus snel naar de camping waar zo snel aan de server niets te zien was, maar waar een reboot gelukkig wel geholpen heeft. Waar ik natuurlijk ook weer aangesproken werd door een mevrouw die de sleutel van het invalidentoilet nodig had, maar ik kan echt niet helpen als ik niet in het buro werk en daar dus ook geen sleutel van heb.

Sindsdien ziet het er gelukkig weer wat beter uit, geen vervelende dingen gebeurd en ook geen zaken fout gegaan.

Tussen de middag heerlijk pompoensoep en (voor degene die dat niet lust) erwtensoep met brood gegeten, daarna de kinderen geholpen met hun huiswerk en een berg strijk weggewerkt.
Om kwart voor vijf de kinderen naar de schützen gestuurd en de voorbereidingen voor het avondeten gedaan. We aten wraps met tomaat, kaas, lenteui en ei. Weer eens een andere variatie op het broodje gezond en zeker net zo lekker.

Daarna nog met de werkmannen buiten een biertje gedronken, Joris was naar beneden gestept om z´n spijkerjack bij z´n vriendje op te halen (en moest vervolgens weer naar boven steppen, wat toch wel wat moeilijker bleek, grinnik) en Sabine is uitgebreid in bad gaan hangen. Nog een kopje thee en dan snel in bed. Zelf nog heerlijk gelezen en m´n Flairck cd´s geluisterd, terwijl Paul nog hard aan het werk was.

Vanochtend mochten we een half uurtje uitslapen, want Sabine heeft wandeldag en hoefde pas om 8 uur op school te verschijnen. Helaas moest Joris om 7.15 uur beginnen, anders hadden we een uur kunnen uitslapen. Sabine moesten we namelijk even brengen, omdat de bus om dat tijdstip niet rijdt en we het echt onzin vinden als ze bijna een uur buiten bij school moet staan wachten, terwijl we haar in 10 minuutjes gebracht hebben.

Paul is ondertussen alweer hard aan het werk, terwijl ik vooral veel moeite heb om m´n ogen open te houden. Ik lijk wel een klein griepje onder de leden te hebben.
In ieder geval heb ik de administratie gedaan, de kinderen zijn netjes naar school geholpen, dus de belangrijkze zaken zijn geregeld.
Kan ik lekker een rustig dagje houden.

1 Comments:

At 24 september, 2009 08:38, Anonymous ineke zei....

Wat eten jullie toch altijd lekker!!!!!

Lastig van die schoolbussen. Mijn dochter kende het verschijnsel ook: als er even een afwijkende schooltijd was liep het mis. Verder is het natuurlijk perfekt geregeld hier!
gr Ineke

 

Een reactie posten

<< Home