In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, september 27, 2009

Bloeddruk

We beginnen maar eens met de vrijdag. Kort nadat ik mijn logje had geschreven, daalde er weer een ballon af naar het veldje voor ons.

Het blijft wel een ontzettend leuk gezicht hoor. De Libro Ballon Cup is nu weer voorbij, maar wij hebben een week lang ontzettend veel plezier gehad van al die ballonnen.

Joris mocht ´s middags om 3 uur naar het verjaardagsfeestje van klasgenootje Christian. Het feestje werd vlakbij gehouden in de Kegelstüberl en Sabine ging hem even brengen.... Om iets voor vijf uur werd ik gebeld door de moeder van vriendje Gabriël, dat ze Sabine naar de Schützen had gebracht. De moeder van Christian had het alleen maar leuk gevonden dat Sabine mee was en ze moest ook taart en pizza blijven eten. Dat is natuurlijk niet tegen dovemansoren gezegd!
Paul en ik hebben daarom het avondeten met z´n tweetjes genoten, want de kinderen hoefden niets! (gek hè)

Het was een ovenschotelprobeersel geworden. Ovenschaal belegd met kleine tortilla´s, vervolgens een vulling van gehakt, veel gemengde groenten en ei, met een beetje kaas gegratineerd. Dit geheel aangemaakt met twee zakjes kruidenmix voor spaanse tortilla. Daarbij aten we een flinke bak gemengde salade met spaanse knoflooksaus (ook uit een zakje). Ik had voor weinig allerlei kruidenmixen gekocht en moet zeggen dat het niks tegenviel, was erg lekker.
Natuurlijk hadden we teveel, maar dat geeft niet, de rest is zaterdagavond op gegaan.

Paul moest uiterlijk 9 uur in de Papalapub zijn om te draaien en ik zou meegaan, maar voelde me nog steeds niet goed. Dus maar gezellig met de kinderen thuisgebleven. Die wilden in ons eigen huis logeren en wel op de bank in de huiskamer gaan slapen.
Ik moest daar natuurlijk ook slapen, maar heb het om kwart over elf maar opgegeven, het plekje dat ik toebedeeld had gekregen, is een prima plekje om ´s middags in het zonnetje op in slaap te vallen, maar voor ´s nachts toch echt een beetje te klein.

Paul kwam uiteindelijk pas tegen half vier thuis, het was heeeeel erg gezellig geweest (en hij was weer erg blij dat hij daar alleen maar alcoholvrije radlers drinkt). Ik natuurlijk de pee erin, want meestal als ik meega, wil meneer om uiterlijk twaalf uur naar huis :(

Zaterdagochtend stond ik op en viel vrijwel meteen weer om. M´n bloeddruk was zo vreselijk laag dat ik letterlijk op m´n benen stond te zwaaien.
Heb me aan weten te kleden en naar beneden weten te komen, ontbeten met joghurt met fruit en een bak thee, maar er verbeterde helemaal niets. Zelfs niet na het eten van een handvol pepermuntjes en dat zegt wat! Pepermunt verhoogt de bloeddruk namelijk behoorlijk, maar ook dat had geen effect.
Gelukkig hebben we superlieve, behulpzame kinderen. Eerst ben ik door Joris naar het terras begeleid, want zon wil ook nog wel eens wonderen doen, maar ook dat hielp niets. Daarna heeft Sabine me weer naar binnen geholpen en heeft de medicijntas gehaald. De problemen zijn natuurlijk niet nieuw voor me, dus ik heb voor dit soort gevallen medicijnen in huis.
Tussen de middag hebben Sabine en Joris (een beetje) met wat aanwijzingen van mij gekookt. We hadden heerlijk kip uit de oven. In de kip een kippenbouillontablet verkruimeld en onder het vel overal stukjes knoflook gestoken. Daarbij een zelfgemaakte aardappelpuree en een grove salade van wortel, tomaat en komkommer.
Als toetje hebben we later nog een marille-ijsknödel gegeten.

Ik heb me verder vermaakt met het bladeren in Allerhandes, wat me weer heel veel ideetjes heeft opgeleverd en waarvan het niet erg is dat ik continu wegval als ik ze lees. Tegen vier uur nog een extra pil genomen (mag alleen als het erg is en dat was het, ik kon tegen die tijd nog steeds niet op m´n benen staan) en zo tegen kwart voor zes ging het ineens een stuk beter.

´s Avonds lekker met de kinderen naar de leukste thuis en K2 zoekt K3 gekeken, toen samen nog het beste idee van nederland en mijn portie tv voor deze week heb ik wel weer gehad.


Vanochtend zijn Joris en ik met z´n tweetjes opgestaan, de rest ligt nog heerlijk te liggen/slapen.
Dan ga ik zodadelijk doen wat ik beloofd heb,namelijk met Joris samen Mario Party 8 op de Wii spelen.