In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, oktober 25, 2009

Genieten

We genieten van het weekend, natuurlijk wel wat kleine werkzaamheden gedaan, maar vooral lekker uitgerust. Gistermiddag nog even bij de mannen staan kijken die de buitenkant nu helemaal netjes hebben. Het ziet er echt mooi strak uit.
Als het goed is, worden dinsdag de steigers afgebroken en dan kan ik er wat foto´s van maken.

Zaterdagavond mocht Paul weer plaatjes draaien, dus zijn we weer naar de Papalapub geweest. Het was absoluut rustig te noemen, wat niet vreemd is, want het weekend telt dit keer drie dagen (maandag Staatsfeiertag, ontstaan van de Republiek Oostenrijk in 1955) en dan verdeeld het bezoek zich over de drie dagen. Het was wel erg gezellig, ik heb heel gezellig zitten kletsen met Mario, Franci en Mike later ook nog met Chris en Anita en zo nu en dan had Paul ook even tijd voor me.
Mario en ik hebben lekker samen gek gedaan, waarbij ik me weer te pletter heb gelachen. Chris vond het op een bepaald moment nodig om bij Mario op z´n rug te springen en die ging vervolgens de halve zaak doorlopen met Chris achterop.
Uiteindelijk zijn we rond half drie naar huis gegaan, we waren best wel moe, want we waren ook alweer om 7 uur opgestaan vanwege de werkmannen.

Vandaag zijn we met Sabine naar Fieberbrunn geweest, want ze had weer een schiettoernooi. Het ging hartstikke slecht en een van de redenen is dat naast haar zo´n etterbuil uit haar groep stond, die het nodig vond om de hele tijd tegen haar te gaan staan praten. Het mag weliswaar niet, maar ja de begeleiders kunnen er ook niet continu naast staan en wij mogen er niet naar binnen. Ze had er dan ook flink de pee in en we zijn na het drinken van een kopje thee en glaasje limo dan ook weer naar huis gereden. Die knul was zo vervelend en ik zag Sabine steeds roder worden van kwaaiigheid. We hadden geen zin om zo een uur te moeten wachten totdat de prijsuitreiking zou zijn (en Sabine is waarschijnlijk toch laatste geworden dus dan is het helemaal niet leuk), dus we zijn weer lekker naar huis gereden.

Paul is alvast bezig met de goulash voor morgen en heeft een lekker houtvuurtje gestookt, voor de rest hebben we gewoon gezellig met z´n allen op de bank gehangen. De een kijkt tv, de ander speelt een computer spelletje en de volgende leest een boek. Kopje bloedsinaasappelthee erbij en wij zijn weer helemaal gelukkig.