In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, oktober 22, 2009

Proefwerk

Nadat Sabine gisteravond pas laat thuis was, heeft Paul toch even tijd genomen om nog met haar te oefenen voor het wiskunde proefwerk dat ze vandaag moest maken. Het is naar onze mening toch het prettigst om vlak voor het proefwerk nog eventjes het een en ander te herhalen.
Ze heeft zelf in ieder geval het gevoel dat ze daardoor prettiger zat en het proefwerk heel redelijk gemaakt heeft; we zullen zien wat het geworden is.

Ik ben vanochtend samen met Joris naar school gewandeld, daarna door naar de bank, ik moest m´n nieuwe tan-codes weer eens ophalen en heb meteen een intekenlijst meegenomen voor de vlooienmarkt van Die Kinderfreunde. Eind oktober houden die een vlooienmarkt waarbij je al je spulletjes kunt verkopen. Je moet de spullen zelf nummeren en langsbrengen, het verkopen doen zij voor je, in ruil voor 10% van de opbrengst. Nu heb ik het een en ander liggen dat ik wel wil verkopen (onder andere Joris zijn lederhose die hij niet meer past, een paar kleine kinderski´s, kleding, boeken..) dus het leek me wel een goed idee om dit jaar maar eens mee te doen.
Ook meteen even de bouw van het nieuwe dorpsplein staan bekijken dat goede kennis Gründhammer Sepp doet. Sepp maakt straks ook ons terras en is echt een goede stratenmaker.
Nog even snel langs de camping geweest om geld op te halen en vervolgens weer lekker naar huis gewandeld.

Paul loopt momenteel behoorlijk te rennen, er is een hoop werk te doen, vooral kleinere klusjes die veel tijd kosten, dus ik heb hem ook nog enigszins proberen te helpen met het installeren van een pc.
Verder heb ik natuurlijk nog met Joris samen huiswerk gemaakt en hebben we samen weer wat spelletjes schaak gespeeld.

Ondertussen gehoord dat morgen de mannen weer komen om de buitenboel af te maken, de temperatuur is gelukkig weer zodanig gestegen dat dat kan. Met een beetje geluk zijn we dan na het weekend van dat ellendige plastic af dat onze ramen nu beschermd, maar waardoor we het gevoel hebben in een plastic doos te leven. Echt erg als je niet naar buiten kunt kijken.

Dan ga ik nu de pc maar weer eens uitzetten, het is tijd voor een kopje thee en dan ga ik Paul helpen of een boekje lezen.