In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, november 30, 2009

Vanochtend begon met een flink stuk wandelen. Eerst met Joris naar school, van daaruit naar de camping waar ik wat spullen af moest geven, toen door naar de skischool. Daar ben ik drie uur hard bezig geweest met gegevens invoeren. Op zich geen probleem, ware het niet dat de burostoel die daar staat zo vreselijk slecht is, dat ik na zo´n anderhalf uur op het houten opstapje ben gaan zitten. Hoe sommige mensen op zulke slechte stoelen kunnen zitten, daar snap ik geen jota van.

Ik had met Joris afgesproken dat ik hem weer van school af zou halen, dus ik heb ook braaf op hem gewacht. Uiteindelijk ging hij met Angelina mee naar haar opa en oma, die vonden het goed dat hij bleef (achteraf gehoord dat Joris had gezeurd dat ze te weinig eten hadden en dat opa en oma het eigenlijk teveel vinden als er een ander kind meekomt, maar ze durven geen nee te zeggen....goed dat we het weten).

Vandaag eens sojamelk geprobeerd maar mensen wat is dat ongelooflijk vies zeg. Ik ben nog aan het denken of ik het nog ergens in verwerk, maar ik vermoed eigenlijk dat het weggooien gaat worden. Er zitten ook nog eens veel te veel koolhydraten in (had ik niet op gelet, op het forum stond dat je sojamelk kon drinken, maar dus niet alle soorten) dus wat dat betreft mocht ik het eigenlijk sowieso niet hebben. Weer wat geleerd zullen we maar zeggen. Ik wacht wel tot ik over een goede week weer langzaam aan wat gewone melkproducten mag nemen, tot die tijd hou ik het wel bij water.

Na het avondeten is Paul meteen weer aan het werk gegaan, hij zit nu (kwart voor negen) ook nog met klanten, terwijl de kinderen en ik wat tv zijn gaan kijken.
Sabine en ik zijn uiteindelijk bij Dancing with Stars beland, een programma waar kinderen dansen en een bekende ster (duits) dan een dans moeten leren en dat samen op moeten voeren. Ziet er erg leuk uit en die kids dansen echt heel goed.

Ik moet zeggen dat ik nog niet echt goed in het werk-/huishoudritme zit; het huishouden begint er nu al onder te leiden en ook de administratie loopt al wat achter. Dat laatste zal ik dan nu maar eens gaan inhalen. Per slot van rekening heb ik er als het winterseizoen echt begint al helemaal niet veel tijd meer voor.